100 milliós hétvége áll előttünk!

Pénzcentrum
2006. május 19. 10:00

Tavaly összesen 13 milliárd forintot fordítottak a magyarok emelt díjas hívásokra és SMS-ekre, a kereskedelmi tévéknek egyre nagyobb üzletet jelent ez a szegmens. Az előttünk álló hétvégén minden bizonnyal százmillió forintot is elkölthet az ország a Megasztár döntője és a Szombat esti láz alatti szavazásra.



A 13 milliárdos összforgalomból 7 milliárd forint körüli az SMS-ek szelete, ezen összegből azonban csaknem 50%-ot lefölöznek a mobilcégek, a többin pedig a tévétársaságok és a technikai szolgáltatók osztoznak.

Az emelt díjas SMS 2002 tavaszán indult útjára hazánkban a Legyen Ön is milliomosban, az igazi áttörést azonban a 2003-as valóságshowk hozták el. Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy a Szombat esti láz egy-egy adása alatt átlagosan 100 ezren szavaznak, az ebből befolyó bevétel így a műsor készítési költségeinek csak kis részét fedezi. (A Való Világ döntőjére korábban 1 milliónál is több szavazat érkezett.)

A TV2 az RTL-lel ellentétben titokban tartja a számokat, azt azonban kérdésünkre elárulták, hogy a non-spot bevételek szempontjából kétségkívül a Megasztár a legsikeresebb műsor. A Magyar Hírlap szerint adásonként több mint 100 ezer szavazat érkezik a Megasztár alatt, a döntőn azonban ennek többszörösére is lehet számítani.

A kereskedelmi tévék bevételi stuktúrájában egyre jelentősebb szerepet képviselnek a non-spot bevételek, mivel ezek dinamikusabban nőnek a klasszikus reklámokból befolyó összegeknél. Utóbbi elszállását hátráltatja, hogy a reklámpercek száma rögzített, a kábelcégek térhódítása miatt pedig az áremelésre sem nyílik korlátlan lehetőség. (Igaz, hogy az adók árazási módszere eltérő, az RTL Station Average Price alapú módszere gyakorlatilag a kereslet-kínálati viszonyokat tartja szem előtt.)

A Non-spot szegmensben áttörést hozhat a product placement legalizálása, ha ugyanis a legnézettebb sorozatokban nem kell majd kitakarni a márkajelzéseket, a hirdetők jelentősebb összegeket áldozhatnak majd a bújtatott reklámra.
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 24. vasárnap
Emma
47. hét
November 24.
Nemzetközi Aura nap
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. november 23. 19:18