2 °C Budapest

Kampány 2006: Mennyit vertek el a pénzedből?

Pénzcentrum
2006. március 28. 09:30

Nem csak abban versenyeznek egymással a pártok, hogy ki tud többet és nagyobbat ígérni, hanem abban is, hogy ki tud több pénzt elkölteni saját maga fényezésére, legalábbis ez derül ki a...

Nem csak abban versenyeznek egymással a pártok, hogy ki tud többet és nagyobbat ígérni, hanem abban is, hogy ki tud több pénzt elkölteni saját maga fényezésére, legalábbis ez derül ki a Napi Gazdaságban ma megjelent adatokból.
 
A két legnagyobb párt egy hónap alatt több mint 700 millió forintot költött, elsősorban köztereken és napilapokban megjelenő reklámokra. Miközben novembertől január végéig, vagyis a kampányrajtig hét párt már félmilliárd forintot elköltött választási hirdetésekre, februárban nyolc pártnak egy hónap alatt sikerült – listaáron – 1,1 milliárdot kifizetnie reklámokra – derül ki a TNS Media Intelligence adatai alapján. Míg az előző három hónapban az MSZP költött legtöbbet a választási kampányra, februárban már a Fidesz került az élére 455 millió forinttal, és ehhez jön még hozzá a kereszténydemokratákkal közösen költött 481 ezer forint.
A Fidesaz a köztéri hirdetéseket tarthatja a leghatásosabbnak, hiszen erre összesen 259 millió forintot költöttek – ráadásul a TNS számai és a közterületi reklámhordozók közül csak az óriásplakátokat, citylightokat és vidéki vonat- és buszfelületeket tartalmazzák, vagyis nincsenek adatok az építkezési hálókról, fényreklámokról és Mahir-oszlopokról. Továbbá ebbe nem tartoznak bele a szórólapok, a kampányajándékok, a postai úton érkező ismertetők.
Az MSZP leginkább a napilapokon keresztül gyűjt szavazókat, februárban ilyen hirdetésekre 111 milliót költött, de hasonló nagyságú – 108 millió – a köztéri reklámokra elköltött összeg is. A szabaddemokraták 207 millió forintos számlával a harmadik helyen állnak februárban. A koalíciós partner a televíziót tartja a leghatásosabb kampányeszköznek, ezen megjelenésre 90 milliót fizettek ki.

Az MDF 113 millió forintot költött elsősorban köztéri és napilapos reklámokra. A legkisebb hirdetési kiadást a Munkáspárt könyvelte el, februárban csak 40 ezer forintot fizetett ki hirdetésekre, amelyek kizárólag a napilapokban jelentek meg.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?