2005-ben a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma kismértékben emelkedett az előző évhez viszonyítva - közölte a KSH. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele számottevően nőtt. A wellness szállók forgalma az egyik legdinamikusabb bővülést mutatja. 2005-ben a kereskedelmi szálláshelyekre 3.4 millió külföldi vendég érkezett, akik 10.6 millió vendégéjszakát
2005-ben a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma kismértékben emelkedett az előző évhez viszonyítva - közölte a KSH. A kereskedelmi szálláshelyek szállásdíjbevétele számottevően nőtt. A wellness szállók forgalma az egyik legdinamikusabb bővülést mutatja.
2005-ben a kereskedelmi szálláshelyekre 3.4 millió külföldi vendég érkezett, akik 10.6 millió vendégéjszakát töltöttek el. 2004 azonos időszakához képest 4%-kal több vendég 1%-kal több éjszakát töltött el a szálláshelyeken. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégekhez köthető a külföldivendég-éjszakák háromnegyede (közel 8 millió). A szálláshelyeken a legtöbb éjszakát sorrendben a német, a brit és az osztrák állampolgárok töltötték el. A hazánkba irányuló vendégforgalom jelentősen fellendült Nagy-Britanniából, Japánból, Írországból, Kínából, Norvégiából és Romániából. A különböző szállástípusok közül a szállodákban, a panziókban és az ifjúsági szállókban nőtt, a turistaszállókban, az üdülőházakban és a kempingekben csökkent a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma az előző évhez képest. A gyógyszállókban 6, a wellness-szállodákban 19%-kal nőtt a külföldivendég-éjszakák száma.
A külföldivendég-forgalom 2-6%-kal bővült Közép-Magyarországon, a Közép-Dunántúlon és Észak-Magyarországon, a többi régióban 4-11%-os csökkenés figyelhető meg.
A vizsgált évben a kereskedelmi szálláshelyek több mint 3.5 millió belföldi vendéget és 8.7 millió belföldivendég-éjszakát regisztráltak. A vendégek száma 5, a vendégéjszakák száma 4%-kal volt több a 2004. évinél. A szállodai forgalom nagyobb mértékben bővült az átlagosnál: 13%-os volt a vendégek, 11%-os a vendégéjszakák számának növekedése. A gyógyszállodákban - a vendégéjszakák száma alapján - 13%-kal bővült a belföldivendég-forgalom. A panziókban kisebb mértékben (3, illetve 2%-kal) nőtt a belföldi vendégek és a vendégéjszakák száma. A többi szállástípusban a belföldivendég-forgalom - a vendégéjszakákat tekintve - 3-17%-kal csökkent.
A tervezési-statisztikai régiókat - az Észak-Alföld kivételével - növekvő belföldivendég-forgalom jellemezte.
A szállodák átlagosan 48.2%-os szobakihasználtsággal működtek. A kihasználtság az előző évben 1.8 százalékponttal alacsonyabb, 46.4% volt.
A kereskedelmi szálláshelyek összesen 214.4 milliárd forint bevételről számoltak be a január elejétől december végéig tartó időszakban, ez folyó áron 13%-os növekedésnek felel meg az egy évvel korábbi bevételhez képest. Az összes bevétel 52%-a a szállásdíjakból, 25%-a a szálláshelyi vendéglátóegységek forgalmából, 23%-a a szálláshelyek által nyújtott egyéb szolgáltatásokból származott.
A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás nemzetgazdasági (H) ágnak a 2005-re számított árindexe 6%-os növekedést jelzett az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2005. december 31-én 1911 kereskedelmi szálláshely, ezen belül 692 szálloda és 907 panzió üzemelt az országban. 2004 decemberéhez képest a működő szállodák száma 30-cal, a rendelkezésre álló szállodai szobák száma 1400-zal nőtt.
2005-ben a kereskedelmi és magánszálláshelyek több mint 7 milliárd forint értékben fogadtak el üdülési csekket. Decemberben 1833 kereskedelmi szálláshelyen - köztük 671 szállodában -, valamint 1010 magánszálláshelyen volt lehetőségük a vendégeknek üdülési csekk beváltására.
A Turisztikai Világszervezet (World Tourism Organisation, WTO) adatai szerint a világ turizmusa a 2004. évi dinamikus bővülést követően 2005-ben további, bár az előző évinél mérsékeltebb növekedést mutatott: az előzetes adatok szerint az elmúlt évben a nemzetközi turistaérkezések száma 5.5%-kal emelkedett és elérte a 808 millió főt. Bár minden kontinens forgalma pozitív eredményeket mutatott, a növekedés elsősorban Európának, valamint az ázsiai és csendes-óceáni térségnek köszönhető.
A diszkont légitársaságok kedvező ajánlatainak és az utazás egyre növekvő népszerűségének köszönhetően a szabadidős célú utazások száma nagyobb mértékű növekedést mutatott, mint az üzleti utazásoké.
2006-ban a WTO előrejelzése alapján a turizmus fejlődését a növekvő energiaárak és az ennek következtében kialakuló pénzromlás, a terrorizmus és a madárinfluenza aggodalomkeltő hatása negatívan befolyásolhatja.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


