2005 I-III. negyedévében a szállítási ágazatokhoz tartozó (közúton az ágazaton kívülieket is magában foglaló) hazai vállalatok által szállított áruk mennyisége az előző év azonos időszakához képest 6%-kal nőtt, az árutonna-kilométer teljesítménye 16%-kal bővült. A távolsági személyszállításban a rendkívüli mértékben növekedő légi személyszállításnak köszönhetően az utasok száma 2%-kal, az utaskilométer-teljesítménye 5%-kal nőtt. Budapest-Ferihegy repülőtér utasforgalma kiemelkedően, 28%-kal bővült. A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 5%-kal csökkent.
2005 I-III. negyedévében a szállítási ágazatokhoz tartozó (közúton az ágazaton kívülieket is magában foglaló) hazai vállalatok által szállított áruk mennyisége az előző év azonos időszakához képest 6%-kal nőtt, az árutonna-kilométer teljesítménye 16%-kal bővült. A távolsági személyszállításban a rendkívüli mértékben növekedő légi személyszállításnak köszönhetően az utasok száma 2%-kal, az utaskilométer-teljesítménye 5%-kal nőtt.Budapest-Ferihegy repülőtér utasforgalma kiemelkedően, 28%-kal bővült.A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 5%-kal csökkent.
A szállítási ágazatokba sorolt legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásoknál alkalmazásban állók létszáma kismértékben, a teljes munkaidőben foglalkoztatottak havi bruttó átlagkeresete 9%-kal növekedett.
A szállítási ágazatokhoz tartozó (közúton az ágazaton kívülieket is magában foglaló) vállalkozások által szállított áruk tömege 6%-kal nőtt. A közúti áruszállítás 9%-kal bővült, a vasúti áruszállítás 3%-kal csökkent. Az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 16%-kal nőtt, ezen belül közúton 25%-os, vasúton 3%-os volt a növekedés. A közúti áruszállítás részesedése az összes teljesítményből 61%, a vasúté 21%, a vízi szállításé 4% volt.
Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg 6%-kal, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 3%-kal nőtt. A nemzetközi áruszállításban – mindenekelőtt a közúti áruszállítás kimagaslóan erőteljes bővülésének köszönhetően – a szállított áruk mennyisége 9%-kal, az árutonnakilométer-teljesítmény 24%-kal emelkedett.
A közúti fuvarozásban a szakágazathoz tartozó vállalkozások részesedése az árutonna-kilométerben mért teljesítmény tekintetében 77%, az átlagos szállítási távolság 145 km (az egyéb ágazatokba sorolt vállalkozásoknál 61 km.) A társas vállalkozások árutonna-kilométerben mért részesedése 83%, a fuvardíjas szállításé 87%. A 3,5–4,99 tonna teherbírás-kategória kivételével valamennyi teherbírás-kategóriában növekedett az árutonna-kilométer teljesítmény, a legnagyobb mértékben a vontatóknál (33%).
A belvízi áruszállításban a magyar és a külföldi hajók által szállított 6,5 millió tonna áru 20%-kal, a 1652 millió árutonna-kilométer pedig 17%-kal volt magasabb az előző év hasonló időszakánál.
A távolsági személyszállításban az utasok száma 2%-kal, az utaskilométer-teljesítmény 5%-kal nőtt. Az utaskilométer-teljesítmény belföldön 2%-kal csökkent, nemzetközi viszonylatban – a légi személyszállításnak köszönhetően – 30%-kal növekedett. A légi személyszállítás részesedése 24%-ra emelkedett, a közúti személyszállításé 42%, a vasúté 34% volt.
A helyi személyszállítás utasszáma 4%-kal, az utaskilométerben mért teljesítménye 3%-kal csökkent. Ez utóbbi 66%-át az autóbusz-közlekedés teszi ki, a metró és földalatti részesedése 13%, a villamosé 12%.
Budapest-Ferihegy repülőtérre összesen 96,2 ezer járat érkezett, illetve indult, ez 17%-os növekedés. Az összes gépforgalomból a kereskedelmi le- és felszállások száma 88,6 ezer volt, ennek 42%-át a nemzeti légitársaságunk bonyolította. A repülőtér utasforgalma 6,2 millió fő volt, 28%-kal nagyobb, mint a bázisidőszakban. A MALÉV utasforgalma nem változott számottevően. A menetrend szerinti járatokon utazók száma 34%-kal emelkedett,ebből a diszkont légitársaságok utasforgalma 182%-kal volt magasabb, mint a bázisidőszakban, a charterjáratokon utazók száma 10%-kal csökkent.
2005. I-III. negyedévben a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik száma 172 ezer db volt, 5%-kal kevesebb, mint a bázisidőszakban. A forgalomba helyezett gépjárművek közül a leggyakoribb személygépkocsi-gyártmányok: a Suzuki, az Opel és a Ford.