Az utakon gyakori a követési távolság be nem tartásából, vagy annak helytelen megítéléséből származó baleset. Az Állami Autópálya Kezelő zrt. ezért az M1-es, M3‑as és M7-es autópályák több szakaszán helyezett el új, a követési távolság betartását segítő útburkolati jeleket.
Az utakon gyakori a követési távolság be nem tartásából, vagy annak helytelen megítéléséből származó baleset. Az Állami Autópálya Kezelő zrt. ezért az M1-es, M3‑as és M7-es autópályák több szakaszán helyezett el új, a követési távolság betartását segítő útburkolati jeleket.
Az autópályákon történő balesetek jelentős hányadát a követési távolság be nem tartásából származó, úgynevezett utoléréses balesetek okozzák. Számokkal kifejezve ez azt jelenti, hogy minden, az autópályán bekövetkezett 1000 balesetből 164 utoléréses.
Balesetek kiváltó oka lehet, ha a jármű a megengedett sebességnél gyorsabban halad, ha nem a látási viszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedik, illetve előidézheti a gépjármű rossz műszaki állapota, és a vezető hosszabb reakció-, valamint cselekvési ideje is. Ez utóbbi a szakemberek szerint átlagosan 1,5-2 másodperc közötti érték.
A járművek vezetőinek korábban semmilyen támpontja nem volt a követési távolság mértékének helyes megválasztásához. Az ÁAK zrt. ennek meghatározásához egy jelzésrendszerrel nyújt számukra segítséget.
Az Állami Autópálya Kezelő zrt. az M1-es autópályán az országhatár felé haladva, a pálya 135-137 km közötti szakaszán az előző és haladó sávban fehér, a főváros irányában a 150-155 km között pedig ( csak a haladó sávban ) sárga színű, a követési távolságot jelző útburkolati jelek felfestésével segíti az autósok biztonságosabb közlekedését.
Az M3–as autópályán az országhatár irányában, a 123-126 km között, Budapest felé a 126-125 km között; valamint az M7–es autópályán Siófok irányában a 85-87 km között, Budapest felé pedig a 78-76 km közötti szakaszán kerültek az útburkolatra a fehér színű nyílhegyjelek.
Mivel a vezető menet közben többnyire az előtte levő útszakaszt figyeli, ezért annak felülete lehetőséget ad arra, hogy azon egymást követő szabályos közökben olyan jelzéseket helyezzenek el, amelyek számából a vezető meghatározhatja a követési távolságot. Az útburkolati jeleket úgy kell elhelyezni a forgalmi sávban, hogy azok megfeleljenek a megengedett legnagyobb sebességgel haladó járművek között ajánlott követési távolságnak.
A jelenleg alkalmazott, külföldi tapasztalatok alapján kiszámított 72 m-es jelkiosztás — 130 km/óra megengedett sebességhez és átlagos útviszonyokhoz — elfogadhatóan biztonságosnak tekinthető.
A követési távolság jelzésére szolgáló, nyílhegyjelekkel ellátott szakaszokat novembertől úgynevezett értelmező táblák is jelzik majd.