Az Ariston, Extendia névre hallgató nagyméretű termékcsaládjának piacra dobása kapcsán végzett közvélemény-kutatása szerint, a magyarok fele lecserélné hűtőszekrényét az elkövetkezendő egy év során. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar fogyasztók még mindig leginkább a pénztárcájukat féltik: a megkérdezettek többségének a háztartási gépek fogyasztása az egyik legfontosabb szempont.
Az Ariston, Extendia névre hallgató nagyméretű termékcsaládjának piacra dobása kapcsán végzett közvélemény-kutatása szerint, a magyarok fele lecserélné hűtőszekrényét az elkövetkezendő egy év során. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar fogyasztók még mindig leginkább a pénztárcájukat féltik: a megkérdezettek többségének a háztartási gépek fogyasztása az egyik legfontosabb szempont.
A mai magyar vásárlók nagy része praktikus szemléletű, otthonában mindenekelőtt a kényelmet és funkcionalitást kedveli, a szépséget inkább az autókban keresi, mint háztartási gépekben. A hazai fogyasztók egyáltalán nem tartják fontosnak, például egy mosógép külsejét, sokkal lényegesebb számukra hogy alacsony fogyasztású és korszerű gépeket használjanak.
Ez a kép rajzolódott ki abból a nemzetközi kutatásból, amit a Makno & Consulting készített a háztartási gépeket fémjelző Ariston márka számára. A felmérés célja az volt, hogy más szemszögből is megvizsgáljon néhány érdekes fogalmat és jó pár háztartási készülékekre jellemző tulajdonságot. Az ideális otthonhoz kötődő európai tendenciák, szokások és ízlések tanulmányozása érdekében a megkérdezetteknek össze kellett kötniük a háztartási készülékeket a kényelem, a szépség, az idő, a társadalmi felelősség és az innováció fogalmával. A kutatást a nagyméretű Extendia termékcsalád bevezetése során készítették 11 ország (Olaszország, Franciaország, Hollandia, Spanyolország, Portugália, Oroszország, Törökország, Magyarország, Románia) 18 és 74 év közötti lakosainak megkérdezésével.
Az összes megkérdezett 76,7 százaléka szerint a háztartási gépek alapvető tulajdonsága a könnyen kezelhetőség, míg a megkérdezettek 46,7 százaléka a fejlett technológia mellett tette le voksát. Érdekes módon, a kelet-európai — jellemzően árérzékenyebb — válaszadók 70 százalékának az alacsony fogyasztás volt döntő fontosságú, a magyarok 40 százaléka szerint a fejlesztések legfontosabb célja a fogyasztás további csökkentése kéne hogy legyen. Érdekes fejlemény még, hogy a magyar nemzetiségű válaszadók 50 százaléka elégedetett a háztartási gépek külsejével – az összes ország megkérdezettjeinek átlaga ebben a tekintetben csupán 35 százalék, míg a törökök mindössze 5 százaléka mutatkozott elégedettnek a háztartási gépek küllemével. Míg a kényelem fogalmát a magyar válaszadók legnagyobb részben (36,7%) a mosogatógéppel azonosították, az oroszok és románok nagy részének a kényelmet mindig a mosógép jelenti.
Az európai országok zöméhez hasonlóan számunkra is a barátokkal és a családdal töltött idő jelenti a szabadidőt, hiszen a magyar megkérdezettek 63,3 százaléka így gondolta. Ezzel szemben a törökök, a hollandok és az oroszok számára a szabadidő inkább a saját szükségleteikre fordított idővel volt azonos.