Eladó a Káptalantóti piac azon területe, amelyen az egyetlen állandó vendéglátóhely is működik, a telken 30 árusnak állandó bérleti szerződése van.
Az interneten történő kommunikációnak meghatározó a szerepe.
A megfelelő üzlethelyiség hiánya, no meg egy jó ötlet kellett ahhoz, hogy Magyarországon elinduljon a streetfood forradalom, amelyet a pénzhiány és a jogi bizonytalanság ellenére is sikerre vittek a Kazinczy utcai Karaván streetfood udvar ötletgazdái. A vállalkozás felfutásában az internet alapú kommunikációs megoldásoknak is meghatározó szerepe volt.
A bulinegyedben kószáló rengeteg turista láttán jutott eszünkbe 2013-ban, hogy lángost kéne árulni a környéken. Üzletünket az akkor még itthon újdonságnak számító food truckban terveztük megnyitni. Az üzlet helyét keresve találtuk meg a Kazinczy utca parkolót, de annak tulajdonosa többszöri próbálkozásra is elzárkózott attól, hogy beálljunk ide egy kocsival. A társunkkal akkor gondolkodtunk el azon, hogy akár az egészet is kibérelhetnénk, hogy utcakajákat kínáló mozgóbüfékből alakítsunk ki egy streetfood udvart - eleveníti fel a kezdeteket Mezősi Tamás, a Street Food Karaván Kft. társtulajdonosa. Az ötlet bejött, hiszen a szektor épp akkoriban kezdett éledezni, csakhogy a mozgóbüfék tulajdonosai a fesztiválszezon lezárása után fél évig nem tudtak mit kezdeni a kocsijaikkal és az alkalmazottaikkal. Az első streetfood udvar ezért is sok, a műfajban utazó vállalkozás keltetője lett: eddig nagyjából 20 különféle szolgáltató kezdte itt a működését, és van, aki innen indulva már több egységből álló láncot hozott létre. Jelenleg 10 büfé és egy bár várja a betérőket a Karavánban.
Sikerüknek Mezősi Tamás szerint több összetevője van. Az ötlet, a lokáció, az öt tulajdonos tudása és hozzáállása mind-mind szükséges feltétele volt az üzlet beindulásának. Természetesen, ha több tőkéjük lett volna, könnyebben és gyorsabban juthattak volna előre, de a pénz hiánya végülis nem jelentett leküzdhetetlen akadályt. A legnagyobb bizonytalanságot inkább az jelentette, hogy az utcai vendéglátás jogilag szabályozatlan határterületnek számít még manapság is.
Tavaly 150 ezer vendégünk volt. Az ő visszajelzésük kiemelkedően fontos számunkra, ahogy minden vendéglátóhelynek manapság. Ezért ma már nem annyira a hagyományos reklámcsatornák fontosak, hanem az, ha a látogatóink, mondják el a véleményüket. Ez jóval hitelesebb és virálisabb megoldás, mint a hagyományos direkt vagy ATL kommunikáció. Emiatt elképzelhetetlen az életünk a modern kommunikációs megoldások, például a Facebook vagy az Instagram nélkül. Mindent ezeken a felületeken közlünk, ráadásul ezt a munkát egy szakértő bevonásával mi magunk is elvégezhetjük, és csak jó eszközök és gyors internet kell hozzá. Ezen a csatornán célzottan lehet kommunikálni, így jóval könnyebb megtalálni a célcsoportunkat. A módszer működik. Hétről hétre egyre több és jobb visszajelzést kapunk, idén már az elmúlt két hónapban is jelentősen megugrott a vendégszám. És csak most jön az igazi szezon! - mondja Mezősi Tamás.
A Telekom Hello Biznisz online platformja, és a workshop sorozata segít a hazai vállalkozóknak lépést tartani a legfrissebb digitális trendekkel. További információ: www.hellobiznisz.hu
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.