Közös európai fellépés eredményeként változtat zöld marketing üzenetein a Coca-Cola - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán.
Érdekes változások előtt áll a barkácspiac Európában. Kevéssé a nagyvárosokban, sokkal inkább kis-és közepes településeken találnak fejlődési lehetőséget, új vásárlóerőt az ilyen profilú üzletláncok, a nagy alapterületű boltok pedig komoly gondban vannak - hangzott el a Let's do it üzletláncot üzemeltető 3e csoport csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Az utóbbi években a gazdasági visszaeséssel párhuzamosan nehéz időszakot élt meg a hazai barkácspiac is, talán a 2012-es év hagyta a legmélyebb nyomokat a szegmensen, szinte minden piaci szereplő megérezte a visszaesést. A leginkább élő példa a Bricosotre francia lánc bedőlése, de a másik két nagy hálózat, a Baumax és a Praktiker is nehézségekkel küzd, azon dolgoznak, hogy változtassanak koncepciójukon, a piaci helyzethez igazodva - mondta el egy csütörtöki sajtótájékoztatón Günther Pacher, a 3e cégcsoport vezérigazgatója.
A vezérigazgató úgy látja, a nagy területű barkácsláncok eddigi stratégiája többé-kevésbé zsákutcának bizonyult: a jól menő években ezek a láncok folyamatosan növelték eladóterüket, azonban egy idő után már ők maguk sem tudták kihasználni ezeket a tereket. Azért, hogy kitöltsék a helyeket, az áruházláncok olyan termékeket kezdtek el forgalmazni, amelyek már egyáltalán nem tartoztak a profiljukba.
A 3e-csoport jelenleg magyar 25 tagvállalatnak nyújt támogatást, ebből tízen pedig a Let's do it koncepció szerint működnek.
Pacher szerint a nemzetközi prognózisok azt mutatják, hogy a kisebb alapterülettel dolgozó láncok sikeresebbek lehetnek a piacon, igaz, oda kell figyelniük arra, hogy ezt a kisebb választékot a vevők igényeihez igazítsák. Fontos tehát, hogy egy jól felépített szortimentet kínáljanak, fölösleges tehát öt hasonló árú, minőségű fúrógépet a polcokon tartani - véli Günther Pacher. Fontosak az olyan szolgáltatások, amelyek a vevői elégedettséget szolgálják, ilyen lehet például, hogy egy fűnyírót nem dobozban, hanem összeszerelve vihet ki az áruházból.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kérdés persze, hogy a szaküzleti minőség, kiszolgálás, szaktanácsadás a nagy láncokhoz képest magasabb árat is jelent-e, és hogy ez a magasabb ár nem taszítja-e el a rendkívül árérzékeny magyar vásárlókat. Mint azt a vezérigazgató a Pénzcentrum.hu-nak elmondta, céljuk éppen az, hogy csoportszinten ugyanazt az árat kínálják, mint a nagy láncok, ugyanakkor azt elismerte, hogy a szaküzleti profilhoz hozzátartozik az is, hogy magasabb minőségű de drágább alternatívát kínálnak a vásárlóknak. A csoport sajátmárkás termékeket is kínál, melyek közül több eszköz professzionális felhasználásra is alkalmas.
A vezérigazgató ugyanakkor hangot adott annak is, hogy nem hisz az online barkács-kereskedelemben, leginkább a szaktanácsadás hiánya és a nehézkes garanciális, szavatossági folyamat miatt. Magyarországon nkább a meglévő üzletek fejlesztésében, újabb szakkereskedések bevonásában gondolkozik a cégcsoport.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


