0 °C Budapest

Itt a legújabb magyar márka! Már most sikeres

Pénzcentrum
2012. január 14. 13:06

Tavaly májusban indította útjára Fejér megye közgyűlése a Fejér Termék Programot. Rövid idő alatt nagyon sikeres lett. Az azóta négy alkalommal megrendezett Megyekorzón és legutóbb a székesfehérvári adventi vásáron is beigazolódott, hogy a térség kézművesei, termelői piacképes, kapós holmikat, finom élelmiszereket készítenek. A megye lakossága pedig egyre inkább megismeri és megkedveli a "Fejér termék" márkát.

A dégi sajtok "titka"

Nem kellett hozzá sok idő, hogy a dégi Nagy Róbert László által készített sajtokat már a hozzáértő ínyencek is a holland és francia készítményekkel egy sorban említsék. Azt mondják - és ők csak tudják! -, ha a csemegék valamelyik neves delikátesz üzletben kerülnének a pultra, senki sem hinné el, hogy nem valamelyik híres sajtkészítő üzemből kerültek ki.

A családi tehenészetben fejt 12 tehén tejét dolgozza fel. - Csak teljes értékű, extra tejet használok. Olyat, amelyben benne marad minden íz, vitamin, és az azokat az ízlelőbimbókhoz szállító zsír - magyarázza.

A családi sajtműhelyben - nem sajtüzemben, hangsúlyozza nyomatékosan -, a saját maga által kidolgozott és összeállított technológia alapján átlagosan 15 féle sajtot készít. Az ízesített fajtáknál nem fukarkodik a belevalókkal, a füstölt fokhagymásnak például kilónként 25 deka illatos fűszeres fokhagyma adja meg azt a különleges illatot, zamatot, amelyért a megye túlsó végéből is elzarándokolnak érte Dégre a sajtkedvelők. Az pedig csak természetes, hogy az érlelés vagy a füstölés kényes műveletét sem bízza másra, a saját kezűleg épített füstölőben kapják meg a jellegzetes ízűket a füstölt csemegék.

- Az én sajtjaim nem "romlanak meg" néhány nap alatt, hosszabb ideig eltarthatók. Ezért van, aki két hónapi adagot "spájzol be" egy-egy fajtából - mutat rá.

A keramikus és a "gerillamarketing"

Ahogy a jó bornak és a jó sajtnak nem kell cégér, úgy Szmola Edina kerámia főzőedényeinek, kályhacsempéinek sem kell külön reklám.

A Csákberényben élő és dolgozó keramikus szerint "gerillamarketinggel" terjed termékeinek jó híre. Egyre többen vannak, akik csak azért mennek el a székesfehérvári Megyekorzóra vagy a különféle kézművestermék-vásárokra, hogy a Szmola-féle tálakkal, bögrékkel, sütő-főző edényekkel bővítsék az edénykészletüket.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A konyhai kerámiák, eredeti dísztárgyak mellett egyre többen rendelnek tőle kályhacsempét is, az általa korongozott kályhaszemek ugyanis egyediek, különlegesek, tartósak, gyönyörűek, mint arról a Megyekorzón és a kézműves vásárokon is meggyőződhetnek a jövendő kályhatulajdonosok.

Ő sem vágyik rá, hogy valamelyik áruház, ajándékbolt polcán találkozzon a termékeivel. Azt mondja, hogy neki tökéletesen elegendő piacot jelentenek a helyi termékvásárok, illetve az a lehetőség, amelyet a Fejér Termék Program biztosít a kézművesek, kistermelők számára.

Miért lettek gyorsan kapósak a helyi termékek?

- Tudom, hogy odafigyeléssel, tartósító szerek hozzáadása nélkül készülnek, és bár nem kerülnek többe, mint a bevásárlóközpontban kínált sajtok, sokkal finomabbak és tovább eltarthatók - érvelt az adventi vásár idején a dégi sajtkészítő mester standja előtt megszólított székesfehérvári Kovács Antalné. Ő mindegyik Megyekorzóra elment eddig, és üres kézzel egyszer sem tért haza.

Azon túl, hogy a vásárlók gyorsan megismerték, megkedvelték a helyi termékeket, az sem utolsó szempont, hogy Fejér Termék Program révén piachoz, jövedelemhez jutnak a kézművesek, megélhetéshez a családjuk, továbbá munkahelyek teremtődhetnek és maradhatnak meg.

És talán ahhoz sem kell hosszú idő, hogy saját logójuk, sőt mintaboltjuk is legyen a helyben, megyén belül készült termékeknek. Merthogy rangjuk - a jelekből ítélve - az már most is van.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?