Tovább nyomoztunk az Ecom Testvérek ügyében, akik több százezer forintért hirdetik a szinte biztos meggazdagodást jelentő tanfolyamukat.
Tavaly májusban indította útjára Fejér megye közgyűlése a Fejér Termék Programot. Rövid idő alatt nagyon sikeres lett. Az azóta négy alkalommal megrendezett Megyekorzón és legutóbb a székesfehérvári adventi vásáron is beigazolódott, hogy a térség kézművesei, termelői piacképes, kapós holmikat, finom élelmiszereket készítenek. A megye lakossága pedig egyre inkább megismeri és megkedveli a "Fejér termék" márkát.
A dégi sajtok "titka"
Nem kellett hozzá sok idő, hogy a dégi Nagy Róbert László által készített sajtokat már a hozzáértő ínyencek is a holland és francia készítményekkel egy sorban említsék. Azt mondják - és ők csak tudják! -, ha a csemegék valamelyik neves delikátesz üzletben kerülnének a pultra, senki sem hinné el, hogy nem valamelyik híres sajtkészítő üzemből kerültek ki.
A családi tehenészetben fejt 12 tehén tejét dolgozza fel. - Csak teljes értékű, extra tejet használok. Olyat, amelyben benne marad minden íz, vitamin, és az azokat az ízlelőbimbókhoz szállító zsír - magyarázza.
A családi sajtműhelyben - nem sajtüzemben, hangsúlyozza nyomatékosan -, a saját maga által kidolgozott és összeállított technológia alapján átlagosan 15 féle sajtot készít. Az ízesített fajtáknál nem fukarkodik a belevalókkal, a füstölt fokhagymásnak például kilónként 25 deka illatos fűszeres fokhagyma adja meg azt a különleges illatot, zamatot, amelyért a megye túlsó végéből is elzarándokolnak érte Dégre a sajtkedvelők. Az pedig csak természetes, hogy az érlelés vagy a füstölés kényes műveletét sem bízza másra, a saját kezűleg épített füstölőben kapják meg a jellegzetes ízűket a füstölt csemegék.
- Az én sajtjaim nem "romlanak meg" néhány nap alatt, hosszabb ideig eltarthatók. Ezért van, aki két hónapi adagot "spájzol be" egy-egy fajtából - mutat rá.
A keramikus és a "gerillamarketing"
Ahogy a jó bornak és a jó sajtnak nem kell cégér, úgy Szmola Edina kerámia főzőedényeinek, kályhacsempéinek sem kell külön reklám.
A Csákberényben élő és dolgozó keramikus szerint "gerillamarketinggel" terjed termékeinek jó híre. Egyre többen vannak, akik csak azért mennek el a székesfehérvári Megyekorzóra vagy a különféle kézművestermék-vásárokra, hogy a Szmola-féle tálakkal, bögrékkel, sütő-főző edényekkel bővítsék az edénykészletüket.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A konyhai kerámiák, eredeti dísztárgyak mellett egyre többen rendelnek tőle kályhacsempét is, az általa korongozott kályhaszemek ugyanis egyediek, különlegesek, tartósak, gyönyörűek, mint arról a Megyekorzón és a kézműves vásárokon is meggyőződhetnek a jövendő kályhatulajdonosok.
Ő sem vágyik rá, hogy valamelyik áruház, ajándékbolt polcán találkozzon a termékeivel. Azt mondja, hogy neki tökéletesen elegendő piacot jelentenek a helyi termékvásárok, illetve az a lehetőség, amelyet a Fejér Termék Program biztosít a kézművesek, kistermelők számára.
Miért lettek gyorsan kapósak a helyi termékek?
- Tudom, hogy odafigyeléssel, tartósító szerek hozzáadása nélkül készülnek, és bár nem kerülnek többe, mint a bevásárlóközpontban kínált sajtok, sokkal finomabbak és tovább eltarthatók - érvelt az adventi vásár idején a dégi sajtkészítő mester standja előtt megszólított székesfehérvári Kovács Antalné. Ő mindegyik Megyekorzóra elment eddig, és üres kézzel egyszer sem tért haza.
Azon túl, hogy a vásárlók gyorsan megismerték, megkedvelték a helyi termékeket, az sem utolsó szempont, hogy Fejér Termék Program révén piachoz, jövedelemhez jutnak a kézművesek, megélhetéshez a családjuk, továbbá munkahelyek teremtődhetnek és maradhatnak meg.
És talán ahhoz sem kell hosszú idő, hogy saját logójuk, sőt mintaboltjuk is legyen a helyben, megyén belül készült termékeknek. Merthogy rangjuk - a jelekből ítélve - az már most is van.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.