29 új áruház, több mint 700 új munkahely, sikeres klubkártya bevezetés, innováció a vásárlók szolgálatában - ezek a címszavak jellemzik a Tesco sikereit a 2010-11-es üzleti évben. A vállalat növelni tudta piaci részesedését, és már érzékelte a válságból való kilábalás jeleit a forgalmában - áll a Tesco Magyarország mai közleményében.
A Tesco tavalyi évről szóló beszámolója szerint az áruházlánc 29 új üzlettel bővült, ami összesen 53 ezer négyzetméterrel növelte az eladóterét. A cég ezzel mintegy 719 új munkahelyet teremtett, közülük számosat olyan térségben, ahol a foglalkoztatási mutatók rendkívül kedvezőtlenek. A vállalat magyarországi bruttó árbevétele 666,5 Mrd Ft volt. Működése során 2010-ben a Tesco összesen 70,5 Mrd Ft adót fizetett be, ebből a válságadó 10,7 Mrd forint volt (ami a legnagyobb befizetés a kereskedelmi vállalatok között). Ezzel a cég - a 2009-es befizetéseket véve alapul - az ötödik legnagyobb adóbefizető Magyarországon.

Gerry Gray
"Vállalatunk tavaly közel 40 milliárd forintnyi beruházást eszközölt Magyarországon. Büszkék vagyunk arra, hogy - adóbefizetésünk mellett - ezzel is hozzájárultunk ahhoz, hogy az ország gazdasági helyzete kedvezően alakuljon, és a magyar építőipari kis- és közép-vállalkozások megrendeléshez, bevételhez juthassanak. Az általunk teremtett új munkahelyek segítik a Magyar Kormány azon törekvéseit, hogy minél több állampolgár térjen vissza tartósan a foglalkoztatásba. Növekedésünk által a közel 1000 hazai beszállítónak is biztos piacot teremtünk; nemcsak az országhatáron belül, de az export lehetőségek biztosítása által a Tesco Csoport globális keretei közt is. Ezek az adatok is azt mutatják, hogy a Tesco Magyarország iránti elkötelezettsége változatlan" - mondta el Gerry Gray, a Tesco- Global Áruházak Zrt. újonnan kinevezett vezérigazgatója.
A tavalyi év egyik legjelentősebb eseménye a Tesco életében a vásárlói hűséget pontokkal honoráló Clubcard bevezetése volt. Az összegyűjtött pontokért a Tesco különféle kedvezményeket, például vásárlási utalványokat és ajándékkuponokat küld el mindenkinek személyre szólóan.
Jelentős átalakítások után Tesco Extra áruház lett a Fogarasi úti hipermarketből, ezzel Magyarországon először jelent meg a vállalat legjobb vásárlói élményt kínáló bolt típusa. A Tesco célja, hogy a választék, a szolgáltatások sokszínűsége, az áruházi környezet, a személyzet felkészültsége és a kiszolgálás is extra minőségű legyen ezekben az "extrásított" üzleteiben.
Elsőként hazánkban a Tesco bevezette az önkiszolgáló kasszákat, elsőként a Dunakeszi-Fót hipermarketben, de azóta már további 6 áruházban is több ilyen pénztár áll a vásárlók szolgálatában. A rendkívül kedvező fogadtatás nyomán idén országosan számos áruházban tervezi a cég ezen fizetési mód kialakítását.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A közlemény szerint a 2011-12-es pénzügyi évben piacvezető pozíciója megőrzése mellett a cég további fejlődést tervez, és a vásárlási élményt javító innovációk bevezetésével kívánja honorálni vásárlói hűségét.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


