A tavalyi magyar nagydíj előtt bombaként robbant a hír, mely szerint a száguldó cirkusz történetében első alkalommal jelent meg állandó szponzorként egy magyar tulajdonú cégcsoport. A Pénzcentrum.hu Nagy Zsoltot, a Hell Energy Magyarország Kft. globális marketingigazgatóját kérdezte az együttműködés eddigi eredményeiről, a nemzetközi piacok meghódításáról, a futamról, a szponzorált csapatról és a pilótákkal való együttműködésről.
Pénzcentrum.hu: Mikor és milyen időtávra köttetett a Hell-Williams kontraktus?
Nagy Zsolt, a Hell Energy Magyarország Kft. globális marketingigazgatója: A szponzorációs megállapodást az AT&T Williams csapattal tavaly kötöttük és három évre szól. A Hell mindenképpen hosszú távra tervez, de most elsősorban a 3 éves szerződés lehetőségeinek kiaknázása a feladatunk.
Pénzcentrum.hu: Mennyire ítélik sikeresnek az eddigi együttműködést hazai és nemzetközi szinten?
Nagy Zsolt: Természetesen sikeresnek látjuk az együttműködést, hiszen mind a hazai, mind a nemzetközi média felkapta a hírt. Az igazi aktiválás tulajdonképpen idén kezdődött el - főleg Magyarországon -, ez főként annak köszönhető, hogy több PR és marketing aktivitás is ebben az évben indult el. A Hell új kommunikációs ügynöksége, az Anderson Communications erőteljes PR tevékenységet végez a Williams csapattal és pilótákkal kapcsolatban. Ezzel párhuzamosan elindult egy bolti aktiválás is, valamint idén a dobozokra is felkerült a Williams logó. Az RTL csatornán a Forma-1 közvetítésekhez kapcsolódó támogatói megjelenések is erősítik a Hell márkát, illetve széles közönségréteg ismerheti meg így a terméket és üzeneteinket.
Pénzcentrum.hu: Mennyire érezhető a szponzoráció hatása a bel- és külföldi értékesítési számokban? Hány országban vannak jelen a termékeikkel, mennyi fogyott az energiaitalokból?
Nagy Zsolt: A szponzoráció bel- és külföldön egyaránt érezteti jótékony hatását. Ez a tavalyi év gazdasági mutatóiban is egyértelműen nyomon követhető. 2009-ben a gazdasági válság ellenére is egyedülálló sikereket értünk el, a 2,8 milliárd forintos hazai árbevétellel 32%-os növekedést értünk el és a piaci részesedésünket megdupláztuk. A magyarországi központ mellett három kontinensen rendelkezünk irodákkal, önálló értékesítési, illetve logisztikai rendszerekkel és jelenleg 18 országban vagyunk jelen. Az idei év jelentős eredménye, hogy tavasszal az angliai Sainsburry's üzletlánc 350 üzletében is megjelent a Hell energiaital.
Pénzcentrum.hu: Mivel készül idén a HELL a Magyar Nagydíjra? Lesz-e külön "lángoló" stand, vagy a Williamsszel közösen jelennek meg a rendezvényen? Hol látható a Hell felirat az autókon, a szerelőkön, illetve a pilótákon?
Ördögfej díszíti Hülkenberg sisakját
Nagy Zsolt: Nem készülünk idén sem különleges aktiválással, a szokásos módon a Williams-szel együtt jelenünk meg. Idén már a magyar közönség is láthatja, hogy a tavalyihoz képest új felületeken lesz látható a Hell, többek között a pilóták sisakján is.
A Hell logó idei szezontól megjelenik továbbá az összes szerelő és mindkét pilóta hivatalos ruházatán a jobb karon, illetve Hülkenberg esetében még az ördögfej is díszíti a sisakot. Emellett - mivel a Williams hivatalos italszállítója a Hell energiaital - mindkét versenyző kulacsa is Hell design-t kapott.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Pénzcentrum.hu: Számíthatunk-e arra, hogy Barrichello, vagy Hülkenberg megjelenik egy magyar televíziós reklámban?
Nagy Zsolt: A Hell kommunikációs stratégiájában nem ez az irány, úgyhogy egyelőre nem. A PR kommunikációnkban folyamatosan szerepelnek a pilóták, folyamatosan közvetítjük az eredményeiket, a futamokon való szereplésüket és a nyilatkozataikat, illetve a Williamstől kapott speciális képeket, melyeket első kézből kapnak az újságírók a Hell kommunikációs ügynökségén keresztül.
Pénzcentrum.hu: Az egyik versenytársuk saját istállóval rendelkezik a száguldó cirkuszban, szerepel-e hasonló lépés a távlati terveik között, vagy egyelőre beérik a csapatszponzorációval?
Nagy Zsolt: Egyelőre beérjük a csapatszponzorációval, a 3 évre kötött megállapodásnak még csak a felénél tartunk. A hátralévő idő alatt az is kiderül, hogy mivel fogjuk később ezt a megállapodást erősíteni.
Pénzcentrum.hu: A szerződéssel kapcsolatban szinte mindenkit a szponzoráció összege érdekel, ami nagy valószínűséggel nem publikus. Ennek ellenére annyit elárulnak-e, hogy ez nagyságrendileg hány százalékát teszi ki a csapat éves költségvetésének?
Nagy Zsolt: Természetesen a szponzoráció mértéke üzleti titok, ahogyan ez a Forma-1-ben megszokott, így a szerződésben foglalt összeg tekintetében is titoktartási kötelezettség vonatkozik mindkét félre. Azzal persze nem árulunk el nagy titkot, hogy nem a Hell a Williams legfőbb szponzora. Ugyanakkor egy komoly szerződésről beszélünk, amit az is mutat, hogy az első év után a logók elhelyezése sokkal erősebb lett: idén több felületen és látványosabb helyeken találkozhatnak a Hell jól ismert logójával azok, akik nyomon követik a 25. Magyar Nagydíj közvetítéseit.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.