A brit központú Tesco áruházlánc a puszta megsemmisítésnél sokkal hasznosabb megoldást talált a lejárt szavatosságú és emberi fogyasztásra alkalmatlan húskészítmények felhasználására.
A Tesco és a biomassza technológiával foglalkozó PDM Group együttműködésének értemében a lejárt szavatosságú és az emberi fogyasztásra alkalmatlan húskészítmények a vállalat Chershire-i üzemében kerülnek feldolgozásra, ahol égetéssel elektromos áramot állítanak elő belőle. A gyáregység kapcsolatban van a nemzeti áramszolgáltatóval, amely átveszi a teljes kapacitást.
Becslések szerint éves szinten 5 ezer tonna hús kerülhet a hulladéklerakók helyett az üzembe, az így előállított áram körülbelül 600 háztartás éves szükségletét fedezi. A vállalat szerint már más áruházak is érdeklődnek az alternatív technológia iránt, ugyanakkor az állatvédők nem lelkesednek a megoldásért.
A vegetáriánusok szóvivője elmondta: "Aggasztó, hogy az országunkban ilyen mohó módon és közönnyel gyilkolják le állatok millióit évente. Több ezer tonna húsfelesleg marad meg úgy, hogy közben a fogyasztói társadalom minden túlzó igényét kielégítik."
A Tesco a vádak ellenére kitart az új megoldás mellett és hangsúlyozzák, hogy ez a módszer jóval hasznosabb, mint a szemétlerakók állati eredetű hulladékkal való megtöltése.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.