14 °C Budapest

A Facebooktól nyereségesebbek a vállalkozások? A nagyok szerint igen

2009. július 21. 11:02

Egy minap megjelent tanulmány szerint azok a cégek, amelyek az internetes közösségi oldalakon, fórumokon, blogokon aktívan jelen vannak, a vásárlók körében ismertebbé válnak, ami forgalmukra is kedvező hatást gyakorol. Vállalkozol? Irány a Facebook!

Charlene Li, az Altimeter Group elemzője kutatásában azt vizsgálta, hogy azok a cégek, amelyek az online közösségi oldalakon jelen vannak, és aktívak, sikeresebbek-e, mint az internettel csak köszönőviszonyban lévők.

A kutatás során a világ 100 legnagyobb vállalatát pontozta aszerint, hogy hány közösségi oldalon, fórumon, blogon vesz részt, és ott milyen intenzitással. Ezek alapján a legtöbb pontot a Starbucks kapta, közveltenül mögötte a Dell végzett, harmadik helyen pedig az eBay.

A cégeket négy kategóirába sorolta social média használati szokásaik alapján, hogy pontosan hányat, és milyen célokra használnak ki az adott lehetőségeik közül, beépítik-e azokat üzleti és marketing stratégiájukba, vagy még csak most ismerkednek ezzel a lehetőséggel.

A kutatás során az is kiderült, hogy viszonylag erős a korreláció a cégek forgalomnövekedése és online jelenléte között: a social médiát legintenzívebben használó cégek átlagosan 18 százalékkal tudták növelni árbevételüket egy év alatt, míg azok, akik a legkevésbé jártasak világháló adta lehetőségekben, hét százalékos csökkenést szenvedtek el.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Li azonban arra is felhívja a figyelmet, hogy a tanulmány megállapításai nem jelentik azt, hogy a Facebookon, Twitteren, MySpacen történő megjelenés azonnali árbevétel növekedést eredményeznek majd, azonban a fogyasztókkal való közvetlen kapcsolatápolás mindenképp hasznára lehet a cégnek.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. május 20. kedd
Bernát, Felícia
21. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?