Tovább csökkent az egyéni vállalkozók száma 2009 első negyedévében. Januártól márciusig 12,6 ezer vállalkozó szüntette meg tevékenységét, miközben csak 7,2 ezer új vállalkozó jelent meg a piacon. Összességében tehát három hónap alatt több mint ötezerrel csökkent az egyéni vállalkozók száma.
A jelenség nem meglepő, mivel évek óta általános az érdeklődés csökkenése ez iránt a gazdálkodói forma iránt. Míg az évtized elején még körülbelül 480 ezer működő egyéni vállalkozót tartott nyilván az adóhatóság, addig tavaly év végén már kevesebb, mint négyszázezren voltak - közülük egyébként nem nyújt be mind bevallást, vagyis a feldolgozott bevallási adatok még kevesebb vállalkozótól származnak.
A KSH adatai szerint egyébként tavaly az első negyedévben több százezerrel nőtt a számuk, ám ez csalóka: az őstermelőknek ugyanis regisztráltatniuk kellett magukat, ám ettől még nem tartoznak az egyéni vállalkozókról szóló törvény hatálya alá, csak kaptak egy adószámot.
A nagyságrendileg 400 ezres vállalkozói körön belül is érdemes különbségeket tenni: több mint 40 ezren evások, 190 ezren pedig alanyi adómentességet választottak, vagyis éves bevételük nem éri el a 4 millió forintot. Más aspektus szerint: 140 ezer mindössze a főállású egyéni vállalkozó, 62 ezer körül alakul a nyugdíjas egyéni vállalkozók száma, a többi munkaviszony mellett működteti vállalkozását. Az összes vállalkozó közül tavaly 150 ezren könyveltek el nyereséget, 77 ezren veszteséget.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


