A forint folyamatos gyengülése miatt egyre több szlovák fogyasztót vonzanak a magyarországi üzletek - és a magyar vállalatok is egyre jobban érdeklődnek a külföldi vevők iránt. A határ menti településeken láthatóan több a magyarországi akciókról szóló röplap és a sajtóban is sokat hirdetik magukat a határ túloldaláról - írja a bumm.sk hírportál.
Miriam Hasková, a Lucenecko regionális újság szerkesztője szerint az utóbbi időben jelentősen megemelkedett a magyarországi hirdetők száma - áraikat a forint mellett euróban is feltüntetik. A lapban ugyan korábban is akadtak elvétve magyar hirdetések, de a forint gyengülése miatt egyre több magyar cég próbál szlovák vevőket szerezni magának a vonzó árajánlatokkal.
A magyarországi Tesco áruházak röplapjai Érsekújvárban és Füleken is feltűntek.
A magyar Tesco akciós árai alapján több termék is harmadával olcsóbb, vagy akár feleannyiba kerül, mint Szlovákiában. A hazai üzletek elismerik, hogy az áraik nem versenyképesek, véleményük szerint a jelenségben ugyanakkor nincs semmi különös - a bevásárlóturizmus mindig is létezett a térségben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mint arról már beszámoltunk, rengeteg szlovák vásárol Magyarországon, a salgótarjáni hipermarket előtti parkolót például elárasztják az északi rendszámú autók - miközben a szlovák rész üzletei ürességtől panganak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


