A magyar cégek 78%-a már saját bőrén is érzékeli a gazdasági válság negatív hatásait, miközben 38%-uknak nincsenek terveik a recesszió átvészelésére - derült ki a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) januári felméréséből.
A több mint száz cégvezető, logisztikai és beszerzési vezető megkérdezésével végzett, nem reprezentatív felmérés szerint a nagyobb vállalatokat és a kkv-kat hasonló arányban érinti a válság. Ugyanakkor szembeötlő a belső kommunikáció gyengesége az 500 főnél többet alkalmazó társaságok esetében, ahol a válaszadók mintegy fele állította, hogy nem tudja, léptek-e már életbe vállalaton belül a válsággal kapcsolatos intézkedések.
A gazdasági válság miatt az értékesítés visszaesését várja a megkérdezettek háromnegyede, likviditási nehézségekkel pedig 38%-uk számol. Egyre nehezebbé válik a stratégiai tervezés a megkérdezett vállalatok 27%-ánál. A résztvevők közül többen említették, hogy nincsenek elegendő információik a várható kormányzati intézkedésekről.
A felmérés eredményei szerint az élelmiszer- és gyógyszeripari cégek mindennapi működésébe még nem gyűrűzött be a válság, de a szakemberek számítanak rá, hogy a közeljövőben ezeken a területeken is komoly problémák adódhatnak. Az MLBKT az adatfelvételt negyedévenként megismétli.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


