12 °C Budapest

A szponzorok is kaszáltak az olimpián

Pénzcentrum
2008. augusztus 26. 09:00

Az idei olimpia nem csak a játékosoknak, de a szponzoroknak is sok "aranyat" hozott, minden korábbinál nagyobb bevételt generálva a partnerek számára, összesen mintegy 866 millió dollárt - írja a Világgazdaság.

Az Adidas forgalma például 60 százalékkal tudott emelkedni az idei első félévben az olimpiának köszönhetően, amire több mint 3 millió terméket szállított a 214 szövetségesnek, önkéntesnek, tisztségviselőknek és a 16 nemzeti olimpiai bizottságnak, valamint négy olimpiai csapatnak.

A külön reklámkampánynak köszönhetően az Adidas piacvezető lett Kínában, ami a vállalat második legnagyobb piaca az Egyesült Államok után.

A kínai PC-ket gyártó Lenovó, piackutatások alapján azonban nem tudta növelni ismertségét az ötkarikás játékok után sem, szemben a Coca-Colával, amelyről a megkérdezettek 86 %-a tudta, hogy szponzorálja a játékokat, miután 25 millió flakon üdítőitalt szállított a játékokra, és 60 országban indított reklámkampányt.

A GE szintén 1,7 milliárd dolláros többletbevételt könyvelhetett el az olimpiai szponzorrációnak köszönhetően.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 6. kedd
Ivett, Frida
19. hét
EZT OLVASTAD MÁR?