Elkészült a Magyar Logisztikai Stratégia (MLS), melynek megállapításai között szerepel, hogy Magyarország 2013-ra a kelet-közép-európai térség egyik logisztikai szolgáltató központjává és egyben interkontinentális cargo hubjává válik - értesült a Napi Gazdaság.
A stratégia kiemelt fontosságú ágazatként kezeli a járműipart, az elektronikai ipart, a vegyipart, az agráriumot, valamint az FMCG (napi fogyasztási cikkek) és a CPG (tartós fogyasztási cikkek) területét. A cél, hogy a logisztikai ágazat nemzetgazdasági súlyát növeljék, s agy az elérje a GDP-hez való 13 százalékos hozzájárulás nyugat-európai átlaga körüli szintet.
A stratégia szerint a logisztikaiközpont-szerep szempontjából kiemelt jelentőséggel bír, hogy Magyarország interkontinentális logisztikai cargo hubbá váljon, valamint az adriai és fekete-tengeri kikötők egyik háttérországává fejlődjön. Mindemellett az is fontos, hogy az ország Nyugat-Európa-Balkán, a Délnyugat-Európa-FÁK, illetve a Kelet-Közép-Európábank észak-déli irányban áthaladó útvonalak tranzitpotenciálját minél több jelentős súlyú logisztikai szolgáltató versenyképes kínálatával és a kapcsolódó magas hozzáadott értékű tevékenységgel kiaknázza.
A cél egy olyan versenyképes szolgáltatási csomag létrehozása, melynek révén növekszik a kereslet a hazai logisztikai szolgáltatások iránt, ugyanakkor a környezet- és zajterhelés mérséklődik. További célként tűzi ki az MLS, hogy korszerűbb arányok alakuljanak ki a vízi, a légi, a vasúti és a közúti szállítás között. Ennek része a közúti szállítási volumen további növekedésének fékezése, melyet szabályozási lépésekkel, valamint a forgalom más közlekedési módok felé, elsősorban vasútra történő terelésével lehet elérni.
A Duna nemzetközi áruforgalomban betöltött szerepét erősítheti a szükséges hajózási feltételek, valamint a part menti logisztikai szolgáltatások biztosítása. Emellett számolnak még egy kelet-közép-európai, az Ázsia és Európa közötti áruforgalmat kiszolgáló repülőtér kialakításával is, szoros együttműködésben a régió országainak hasonló törekvéseivel. A vasúti szállításban 2020-ig el kellene érni a specifikus teherszállítási pályák, valamint az észak-dél irányú közúti közlekedési infrastruktúra megteremtését.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


