Az elmúlt időszak pénzügyi és gazdasági turbulenciái ellenére a brit kkv-k több mint fele (52 százaléka) úgy nyilatkozott, nem korlátozza növekedési terveit, s hasonló véleményen vannak a francia, német és holland vállalkozások is - derül ki a Hiscox legfrissebb felméréséből.
Az Amerikai Egyesült Államokban tevékenykedő kkv-k a legmerészebbek, náluk 69 százalék mondta azt, hogy tovább folytatja növekedését. A Hiscox ügyvezetője szerint annak ellenére, hogy már régóta világos, hogy a kisvállalkozások képesek az új körülményekhez a leggyorsabban alkalmazkodni, mindenképpen pozitív, hogy a brit vállalkozói kedv a hitelválság ellenére is igen magas. Kifejezetten annak fényében kedvező mindez, hogy a nagyvállalatok sorra jelentik be a leépítéseket, a várható veszteségeket, ezzel szembe menő trend alakul ki a brit, az európai és az amerikai kisvállalkozások körében.
A felmérés szerint a brit vállalkozók több mint kétharmada (68 százaléka) véli úgy, hogy az adórendszer nem támogatja az új vállalkozást indítani kívánókat. Az arány hasonló Németországban (65%) és Franciaországban (66%) is, miközben Hollandiában csupán 48 százalék. Az Egyesült Államokban a kisvállalatok tulajdonosainak 40 százaléka gondolja úgy, hogy az adórendszerük nem felel meg a kis cégek kívánalmainak.
A francia vállalkozók túlnyomó többsége, 76 százaléka szerint a bürokrácia a legnagyobb visszatartó erő az emberek számára az előtt, hogy vállalkozást indítsanak. Hasonló mintát mutat a német (67%), a brit (54%) és a holland (55%) vállalatvezetők vélekedése is. Ezzel szemben a tengerentúlon 68 százalék szerint egyáltalán nem akadályozza a vállalkozásokat a bürokrácia.
A kkv-k optimizmusa ellenére azonban a hitelválság mélyülését követően a kkv-k finanszírozási lehetőségei egyre szűkülnek. A brit vállalkozók 64 százaléka véli úgy, hogy egy új vállalkozás finanszírozása nem könnyű feladat. Németországban és Franciaországban még ezeknél is jóval magasabb ez az arány, 81 és 72 százalék.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


