Az elmúlt időszak pénzügyi és gazdasági turbulenciái ellenére a brit kkv-k több mint fele (52 százaléka) úgy nyilatkozott, nem korlátozza növekedési terveit, s hasonló véleményen vannak a francia, német és holland vállalkozások is - derül ki a Hiscox legfrissebb felméréséből.
Az Amerikai Egyesült Államokban tevékenykedő kkv-k a legmerészebbek, náluk 69 százalék mondta azt, hogy tovább folytatja növekedését. A Hiscox ügyvezetője szerint annak ellenére, hogy már régóta világos, hogy a kisvállalkozások képesek az új körülményekhez a leggyorsabban alkalmazkodni, mindenképpen pozitív, hogy a brit vállalkozói kedv a hitelválság ellenére is igen magas. Kifejezetten annak fényében kedvező mindez, hogy a nagyvállalatok sorra jelentik be a leépítéseket, a várható veszteségeket, ezzel szembe menő trend alakul ki a brit, az európai és az amerikai kisvállalkozások körében.
A felmérés szerint a brit vállalkozók több mint kétharmada (68 százaléka) véli úgy, hogy az adórendszer nem támogatja az új vállalkozást indítani kívánókat. Az arány hasonló Németországban (65%) és Franciaországban (66%) is, miközben Hollandiában csupán 48 százalék. Az Egyesült Államokban a kisvállalatok tulajdonosainak 40 százaléka gondolja úgy, hogy az adórendszerük nem felel meg a kis cégek kívánalmainak.
A francia vállalkozók túlnyomó többsége, 76 százaléka szerint a bürokrácia a legnagyobb visszatartó erő az emberek számára az előtt, hogy vállalkozást indítsanak. Hasonló mintát mutat a német (67%), a brit (54%) és a holland (55%) vállalatvezetők vélekedése is. Ezzel szemben a tengerentúlon 68 százalék szerint egyáltalán nem akadályozza a vállalkozásokat a bürokrácia.
A kkv-k optimizmusa ellenére azonban a hitelválság mélyülését követően a kkv-k finanszírozási lehetőségei egyre szűkülnek. A brit vállalkozók 64 százaléka véli úgy, hogy egy új vállalkozás finanszírozása nem könnyű feladat. Németországban és Franciaországban még ezeknél is jóval magasabb ez az arány, 81 és 72 százalék.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.