A napi fogyasztási cikkek piacán eltűnt a szereplők terjeszkedési kedve, ugyanis 2008 első felében a húsz szereplő közül csupán négy volt hajlandó növelni üzletszámát és kereskedelmi területét, közülük kettő diszkont-, egy szupermarket-, egy pedig hipermarketlánc - írja a Napi Gazdaság.
Az előrejelzések szerint a jövő sem lesz derűsebb, a fejlesztési kedv a következő egy-két évben még inkább alábbhagy, előrevetítve, hogy a piac telítetté vált. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint nehéz ezt a fogalmat körülhatárolni. Elképzelhető ugyan, hogy most visszafogottabb a fogyasztás, azonban az is előfordulhat, hogy a következő fél évben már növekedésnek indul.
Az új szereplők megjelenése pedig arra is bizonyíték, hogy van még mit keresniük az újaknak a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben. Közelebbről vizsgálva a piacot kiderül, a 20 napi fogyasztási cikkek kereskedelmével foglalkozó üzlet a tulajdonosi, illetve üzleti összefonódások miatt valójában 12-14. A főtitkár szerint a négyzetméteralapon mért telítettséget volna érdemes kiszámolni, ehhez azonban nincsenek meg a pontos adatok.
Számítások szerint jelenleg 4-4,5 millió négyzetméteren kereskednek az élelmiszerláncok és a kis boltok, amely az elemzők szerint belátható időn belül nem fog növekedni. Szakértők szerint a piac gyorsuló ütemben halad a koncentráció felé, ezt erőteljesen támogatja az élelmiszerárak elszabadulása, s a magyar gazdasági megszorítások is.
Középtávon, főként a kicsiknél 10-20 százalékos boltszám-csökkenés várható, azonban akad olyan várakozás, amely szerint ez 30 százalékra is emelkedhet. A csökkenéssel így hazánk elérheti az uniós átlagot, azonban egyelőre a tagországok között 10 ezer főre vetítve nálunk van a legtöbb élelmiszerüzlet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


