15 °C Budapest

Bioital a Siótól?

Pénzcentrum
2008. április 4. 08:30

600 millió forintos kapacitásbővítést tervez jövőre a Sió-Eckes Kft. Siófokon, hiszen a piacvezető pozíció megtartása érdekében bővíteniük kell a klasszikus gyümölcslé kategóriát - tudósít a Világgazdaság.

A középtávú tervek között szerepel még az is, hogy bioitalokat vezessenek be, egyelőre azonban még nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű magyar bioalapanyag - véli Fazekas Endre, a vállalat ügyvezető igazgatója.

A társaság portfolióbővítés céljából átvette a Szentkirályi Ásványvíz, idén januártól pedig a Bomba! energiaital forgalmazását. Az idei évre 20 milliárd forintos árbevételt terveznek, tavaly a Sió-Eckes Kft. árbevétele 20 százalékkal, 17,6 milliárd forintra emelkedett az előző évhez képest.

Fazekas azonban elmondta, hogy a hazai gyümölcsalapanyagok drágulása, az energia-áremelések, valamint az egyes gyümölcs-sűrítmények beszerzési árának emelkedése közel 200 millió forintos többletköltséget okozott a vállalatnak, melyet azonban az erős piaci verseny miatt nem lehetett érvényesíteni az árakban. Az eddigi sikeres működés mögött elsősorban a promóciós politika, az új termékek sikeres bevezetése, valamint a PET-palackos italok forgalombővülése áll.

Szakértők szerint azonban a piacon átrendeződés várható, hiszen egyre nagyobb piaci részesedést tudhat magának a Coca-Cola Cappy üzletága, megjelent a Tropicana, amely a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. márkája. Mindemellett várható, hogy idén 30 százalékos részesedést szereznek a kiskereskedelmi hálózatok saját márkás gyümölcslevei is.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 22. kedd
Csilla, Noémi
17. hét
Április 22.
A Föld napja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33