A magyar vállalatvezetők kétharmada nem elégedett a hatályos magyar csődtörvénnyel - ez derül ki az Atradius Hitelbiztosító által készített tanulmányból. Az Atradius szerint a törvény nem tud megfelelően fellépni a csaló szándékkal alapított cégekkel szemben.
Nem védik kellőképpen a hitelezőket a magyar csődtörvény eljárási szabályai a felmérés során megkérdezettek többsége szerint. "Háromból két vállalat vezetője elégedetlen a törvényi védelemmel, mert a magyar csődeljárások szinte kivétel nélkül felszámolási eljárásban, vagyis sikertelenül végződnek" - mondta Vanek Balázs, az Atradius magyarországi fióktelepének vezetője. A 200 hazai vállalat körében készített felmérés szerint a cégvezetők nagyobb hatékonyságot és szigorúságot, illetve az adósokkal szembeni megfelelő fellépést várnának a csődtörvénytől.
Az Atradius adatai szerint egyre növekszik a csaló cégek száma. Évente többtucat vállalatról állapítják meg, hogy csaló szándékkal alapították meg őket, és ez a tendencia évről évre romlik. "Az élelmiszeripar mellett azt tapasztaljuk, hogy a számítástechnikai szektor is egyre inkább érintett, ahol leginkább a fiktív számlákkal való csalás a jellemző" - emelte ki Vanek Balázs. Az Atradius vezetője szerint a csődtörvény nem tud megfelelően fellépni a csalókkal szemben. A tulajdonos ugyanis megteheti, hogy bedönti a cégét, és minden negatív következmény nélkül alapíthat egy újat. A személyes felelősség így nem érvényesül a gyakorlatban.
Vanek Balázs arra bíztatja a vállalatokat, hogy ne várjanak ölbe tett kézzel a törvényi védelemre, hanem dolgozzák ki saját követeléskezelési politikájukat, és vegyék igénybe szakemberek segítségét is. "A hitelbiztosítási díj sokkal olcsóbb, mint az a kár, amit a vevő késedelmes fizetése vagy fizetésképtelensége okozhat" tette hozzá Vanek Balázs. A csaló cégek kiszűrésére az Atradius egy korai figyelmeztető rendszert dolgozott ki. A hitelbiztosító kiterjedt adatbázisából 52 millió vállalat hitelképességéről tud információval szolgálni, így megbízható és jól fizető ügyfélkör alakítható ki.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


