3 °C Budapest

Theodora: első az ásványvizek között

Pénzcentrum
2007. október 1. 14:50

A nyári szezont maga mögött hagyó Kékkúti Ásványvíz Zrt. továbbra is őrzi vezető pozícióját az ásványvíz piacon. A cég az év első nyolc hónapjában 16,5 százalékos részesedést ért el az ásványvíz szegmensben (kommulált mennyiségi eladási adatok literben, kereskedelem+HORECA üzletágakban). A Káli-medencéből származó Theodora ásványvizek palackozója 4 éve őrzi piacvezető helyét.

A Kékkúti vezető terméke a Theodora 2003 óta egyértelműen piacvezető márka Magyarországon, és 2007 első nyolc hónapjában 10,9 százalékos piaci részesedést ért el az ACNielsen Piackutató Zrt. adatai alapján (2007 január-augusztus időszak, kommulált mennyiségi eladási adatok, kereskedelmi + HORECA üzletág). A Nestlé Aquarel dinamikus fejlődése is töretlen maradt; az első nyolc hónapban részesedése majd 5 százalékra kúszott (kommulált mennyiségi eladási adatok literben, kereskedelem+HORECA üzletágakban). A Kékkúti forgalmának közel 40 százalékát a 3 nyári hónap folyamán bonyolítja. Ebben az időszakban egyértelműen a buborékos ásványvizek forgalma növekedett.

A trendek azt mutatják, hogy a magyar lakosság egyre inkább a természetes ásványvizek felé fordul az üdítők és az alkoholos italok helyett. Az eladások is ezt bizonyítják, amely szerint a magyarországi ízesített ásványvízpiac bővülése rendkívül dinamikus. A cég tavasszal lépett be az ízesített vizek piacára 3 termékkel, amelyek a rövid periódus ellenére gyorsan népszerűvé váltak a fogyasztók körében. Az üdítőitalok bevezetésük óta 10% feletti piaci részesedést értek el az ízesített szegmensben.

A változó fogyasztói szokások, és az egészséges táplálkozás melletti elhívatottság ösztönzi a Kékkútit, hogy évente új termékekkel bővítse ásványvíz családját. "Meggyőződésünk, hogy fogyasztóinkat hosszú távon nem az irreálisan alacsony árral, hanem a minőséggel és egyre szélesedő termékkínálattal lehet meggyőzni "- mondta Csete Noémi, a Kékkúti Ásványvíz Zrt. marketingigazgatója.

A hazai ásványvízpiacról elmondható, hogy az ásványvíz-kategórián belül még mindig a szénsavas vizek vezetik a piacot. Azonban a legnagyobb mértékű növekedést évről évre a szénsavmentes kategóriában tapasztalható. A természetes ásványvizek volumene az elmúlt évben 800 millió liter felett volt Magyarországon. Ez jelenleg kb. 85 liter egy főre eső átlagos ásványvízfogyasztást jelent. "Az egészséges életmód térnyerésével a magyarországi fogyasztásban további növekedésre számítunk, a piacban még bőven van növekedési potenciál" - mondta Jean-Philippe Lebon, a Kékkúti Ásványvíz Zrt. vezérigazgatója. A teljes ásványvízpiac évente mintegy 15-20 százalékkal nő hazánkban. A cég előrejelzései szerint az éves ásványvízfogyasztás 2018-ra eléri a 170 liter fejeként, ez naponta megközelítőleg fél liter ásványvíz elfogyasztását jelenti majd.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 25. hétfő
Katalin
48. hét
November 25.
Gulag-emléknap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?