12 °C Budapest

Tapadnak a vásárlók a magasabb árakra

Pénzcentrum
2007. szeptember 14. 13:00

Talán már sikerült eléggé tudatosítani a vásárlókban azt, hogy a drágább nem feltétlenül jobb, és nem biztos, hogy egy termék amiatt olcsó, mert rossz minőségű. A Fortune magazin segítségével most egy másik sztereotípiát döntünk meg, nevezetesen azt, hogy az áremelés elkergetné a vevőket.

Különösen a kisvállalkozásokra jellemző, hogy túlságosan nagy hangsúlyt fektetnek az árak alacsonyan tartására a feszített versenykörülmények közepette. Egyre többen hangsúlyozzák azonban - ennek persze a vásárlók már kevésbé örülhetnek -, hogy néha bizony sokkal könnyebb helyzetbe hozhatnák magukat egy-egy áremeléssel ezek a vállalkozások.

Természetesen mindezt nem lehet csak úgy egyszerre elhatározni, mint minden üzleti döntést, ezt is alapos és komoly mérlegelés kell, hogy megelőzzön. Meg kell vizsgálni a tényleges versenyhelyzetet, illetve feltérképezni a vásárlói közönséget, milyen árrugalmasságot mutatnak.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy még egy viszonylag alacsony mértékű árnövelés is jóval magasabb bevételeket eredményezhet. Az sem jelenthet problémát bizonyos esetekben, ha néhány vásárlót elveszítünk a magasabb árakat.

Persze mindenben az arany középutat kell választani, az egyáltalán nem használ a vállalkozásunknak, ha a vevőink nagy része elpártol tőlünk. Az áremeléstől való félelem minden bizonnyal egyébként abból fakadhat, hogy a vállalkozások alulbecslik árazási erejüket.

JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Nem szabad megfeledkezni arról, hogy az általunk elkészített termék, illetve szolgáltatás mekkora hozzáadott értéket képvisel, illetve mi az, amit csak a mi vállalkozásunk tud nyújtani, például a gyorsaság, a kiszolgálás különlegessége terén, ugyanis ez az, amiért minket különösen megkedvelhetnek vevőink, és ami miatt képesek lenyelni a magasabb árakat is.

A nagyon dörzsölt vállalkozók általában rendszeres időközönként megvizsgálják versenytársaik árait, sőt, az általuk képviselt minőséget is az iparági kapcsolataik révén, s így alakítják ki döntéseiket. Néhányan még ennél is messzebbre merészkednek, egyenesen vásárlóik attitűdjét mérik fel, személyes elbeszélgetés, vagy kérdőívezés útján.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 7. szerda
Gizella
19. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?