Korábban egymásra licitált az árengedmények terén versengő Alexandra és a Bookline, ez év júliusában azonban gyors egymásutánban előbb a Bookline, majd az Alexandra változtatta meg internetes rendelési feltételeit - írja a Világgazdaság.
Jelenleg mindkét cég egységesen 20% engedményt kínál honlapján, mellyel ők ketten ajánlják a világhálón a legjelentősebb árengedményt.
A lépésekből jól látszik, hogy más idők járnak már az online könyvpiacon, mint 2 éve, amikor még a piaci részesedésért, a torta felosztásáért folyt a harc. Mostanra előtérbe kerültek a megtérülési elvárások és a költségstruktúra optimalizálása. Erre utal az is, hogy az Alexandra deklarált álláspontja szerint a piaci körülmények jelenleg nem teszik lehetővé nagyobb mértékű állandó kedvezmény biztosítását.
A hazai internetes könyvpiac egy dinamikus felfutási periódust követően a bolti eladáshoz mért részarány tekintetében megközelítette a nyugat-európai szintet, mellyel könnyen lehet, hogy el is érte korlátait. A teljes, tankönyveket nem tartalmazó kiskereskedelmi forgalom csaknem 10%-át ma már az internetes értékesítési csatorna adja, míg néhány éve ennek részaránya még alig 1-2%-ot tett ki.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


