Annak ellenére, hogy az európai kkv-k vezetői előszeretettel használnak hitelkártyát magánszemélyként, cégük számára egyelőre kevesen választanak hasonló megoldást - derült ki a MasterCard felméréséből. Az üzleti hitelkártyák elterjedtsége csupán 20 százalék körül van.
A hitelkártyák használatát illetően a megkérdezettek 61%-a a fizetések kényelmes nyomon követését említett a legnagyobb előnyként, 55% az online szolgáltatásokat tartotta a legfontosabbnak, 21% pedig a különböző könyvelési szoftverekkel való kompatibilitást emelte ki.
Hazánkban egyelőre néhány ezerre tehető az üzleti hitelkártyák száma, a MasterCard Europe ügyfélkapcsolati igazgatója azonban a Napinak nyilatkozva elmondta, hogy a bankok már felismerték a kkv-kban rejlő üzleti lehetőségeket.
A magyar kis- és középvállalkozások egyelőre elsősorban lakossági hitelkártyák használatával helyettesítik a vállalati terméket, holott utóbbi magasabb hitelkeretet nyújthat.
Az MNB adatai szerint 2005 végén a 7.3 millió forgalomban lévő bankkártyából csak alig több mint 1 millió volt a hitelkártyák száma, melyek közül mindössze 2,672 volt klasszikus üzleti plasztik. (A Széchenyi kártya nem számít klasszikus hitelkártyának, hiszen nincs kamatmentes periódus ennél a konstrukciónál.)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


