Hókotró borult az árokba Dobogókőnél, nem csak az autósokon és a tömegközlekedésen fogott ki az időjárás.
Mára az M4-es metró összes állomása megkapta a használatbavételi engedélyt. Most mind a tíz állomásra betekinthettek.
Bár még zajlanak a sötétüzemi, azaz utasok nélkül tesztek (ráadásul nem minden probléma nélkül; lásd keretes írásunkat - a szerk.), mára az 4-es metró mind a tíz állomása megkapta a használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, ezzel valamennyi állomás készen áll az utasforgalmi próbaüzemre. Most BKK jóvoltából ismét betekinthettek az elkészült állomásokra.
M4 - Kelenföld vasútállomás megálló
A Kelenföld vasútállomás megálló a vonal budai végpontja, az agglomerációból érkezők legfontosabb átszállóhelye. A letisztult, döntően funkcionális kialakítású állomás szerkezete a végállomási funkció miatt épült kihúzó-fordító alagúttal együtt több mint 250 méter, a peron azonban itt is illeszkedik a szerelvények 80 méteres hosszához. A 3 kijárattal rendelkező állomás peronszintje a felszínhez viszonylag közel, alig több mint 16 méter mélyen található. Az Etele téri oldalt az őrmezői területtel, illetve a MÁV-pályaudvar peronjaival összekötő kiterjedt aluljárórendszer segíti a különböző szinteken összesen 27 mozgólépcsőn és 9 felvonóval a gyors és akadálymentes közlekedést. A peronról közvetlenül 8 mozgólépcső és 2 felvonó szállítja majd a szerelvényből kiszálló vagy az állomásra tartó utasokat. A látszóbeton felületek ebben a megállóban is dominálnak, illetve a megszokott világítótesteken kívül reflektorok és tükrök szórják szét a fényt az állomástérben.
M4 - Bikás park megálló
A Bikás park állomás a kelenföldi városközpont és a szomszédos park határán épült, így a felszín tekintetében fontos szempont volt a zöldterületbe illeszkedő kialakítás. A park sarkában helyet kapott állomás tere a nagyméretű üveg felülvilágítónak köszönhetően fényárban úszik, a mozgólépcsők a könnyed kupolaszerkezet alatt érkeznek a peronra. A falburkolatokat és az üvegszerkezetű füstterelő felületeket a parkra utaló növénymotívumok díszítik. Az állomások kialakításánál általánosságban is megfogalmazott építészeti koncepció szerint a természetes fény a peronszintig lejut.
M4 - Újbuda-központ megálló
Az új metróvonal Újbuda-központ megállója a Fehérvári út, a Bocskai út és az Október huszonharmadika utca kereszteződésében, több villamosvonal közvetlen szomszédságában található. Az állomás peronszintje a felszínhez viszonylag közel, alig több mint 13 méteres mélységben van, ahonnan négy mozgólépcső és két lift szállítja majd fel az utasokat. Az új metrómegálló aluljárója közvetlenül kapcsolódik a kereszteződés már korábban megépült aluljárórendszeréhez. Az állomáson a látszóbeton és fémfelületek mellett a vízhatású üvegfelületek dominálnak. A peron végén található üzemi tereket különleges, úgynevezett rogyasztott üvegfal választja el az utasforgalmi tértől. A megálló nagyon világos, a víz pedig a központi motívum az állomásbútoroktól kezdve egészen a függő mennyezetig.
M4 - Móricz Zsigmond körtér megálló
A Móricz Zsigmond körtér alatti megálló számtalan autóbusz-viszonylat és villamosvonal metszéspontjában épült, és a budai oldal egyik legfontosabb átszállási kapcsolatát biztosítja. Az állomás létrehozását nagy volumenű felszínrendezési munkák kísérték. A tágas és világos állomás teljesen egyedi arculatot kapott: a vágánytér feletti válaszfalakat - az úgynevezett füstkötényfalakat - színesre festett betonelemek teszik látványossá, melyeknek köszönhetően ez az M4-es metró legszínesebb megállója. A 24 méter mélyen található peronszintről két irányban összesen 6 mozgólépcsővel és 2 lifttel érhető el az aluljáró, majd a felszín. Az aluljáróba a természetes fény az új villamosmegálló részét képező felülvilágítón keresztül jut le.
M4 - Szent Gellért tér megálló
A Szent Gellért téri állomás területén 40 méter hosszan nagy belső tér található - a mára emblematikussá vált gerendaszerkezettel -, míg szintén 40 méter hosszan az egyetem épülete alá benyúló peronalagutak teszik majd lehetővé a le- és felszállást a szerelvényekre. A belső tér vertikálisan is két részre oszlik: a mozgólépcsős bejáraton keresztül érkezők előbb egy köztes átszállószintre érkeznek, majd egy másik irányú mozgólépcsőre átszállva érik el a peronszintet. A jellegzetes betongerendák motívuma több helyen is megjelenik: egyrészt az átszállószint padlóburkolatában, másrészt az ülőbútorok mintázatában. A megálló arculatát a látszóbeton és a díszrozsda felületek összhangja jellemzi a peronszinten mozaikburkolattal kiegészülve.
M4 - Fővám tér megálló
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Fővám téri állomás jelentőségét az egyetem és a helyi vásárcsarnok kiszolgálásán túl a 2-es, valamint a 47-es, 49-es villamos vonalával való kapcsolata adja. Az állomás szerkezetével együtt, szintén a projekt keretében épült új gyalogos-aluljáró közvetlen kapcsolatot biztosít a metrókijárat és a felszíni sétálóövezet, a villamosperonok, valamint a tér túlsó, északi oldala között. A 87 méter hosszú metróállomás több mint 30 méter mélyen található peronszintjéről 4 mozgólépcsőkar indul egy közbenső szintre, majd tovább a gyalogos-aluljáróba, míg a másik kijáraton át lifttel közvetlenül és akadálymentesen érhető el a Budapesti Corvinus Egyetem bejárata előtti térrész.
M4 - Kálvin tér megálló
A Kálvin téri metróállomás teljes hossza 83 méter, a peronszint mintegy 22 méter mélyen a földfelszín alatt található, ahonnan 6 mozgólépcső és 2 lift vezet az aluljáróba. Ezenkívül egy hajlított üveglapokkal díszített lejtaknán keresztül 4 mozgólépcső viszi le az utasokat az M3-as metró megállójához, közvetlen átszállási kapcsolatot biztosítva a másik vonalhoz. Az állomás egyik érdekessége, hogy aluljárószintjének üvegmozaik burkolata Kodály Zoltán Psalmus Hungaricus című művének egyik kotta-, illetve szövegrészletét ábrázolja raszterpontokra bontva. Különleges még az állomás látszóbeton gerendaszerkezete, melyet az átadást követően reflektorokkal világítanak meg. A látszóbeton felület itt is dominál: a födémre szerelt tükrök megvilágításával tették a tervezők egyedivé az állomás hangulatát.
M4 - Rákóczi tér megálló
Belső kialakítása leginkább egy teátrumra emlékeztet: a megálló terének részét képező karzatokra pedig - a tér elnevezéséhez igazodva - II. Rákóczi Ferenc birtokainak nevét vésték az építők. A megállót - a Szent Gellért téri, illetve a Fővám téri állomásokhoz hasonlóan - nagy belső tér jellemzi, melyet peronalagutak egészítenek ki a Nagykörút irányában. A belső falak burkolata színeiben követi a piros-fehér-zöld trikolórt. A megálló peronszintje 22 méter mélyen található, ahonnan 4 mozgólépcső, illetve 2 lift vezet a galériaszintre, majd tovább, a felszínre. Az állomás mozgólépcsői a 4-es és a 6-os villamos felőli térrészre, míg az akadálymentesítést szolgáló liftek a Vásárcsarnok elé érkeznek.
M4 - II. János Pál pápa tér megálló
Az M4-es metró II. János Pál pápa téri állomása az Erkel Színház és a Népszínház utca közötti térrész alatt épült, a Rákóczi tér és a Keleti pályaudvar megálló között. Az új metróvonal talán legegyszerűbb és legfunkcionálisabb állomása ez, melynek építését szintén fontos felszínrendezési munkák kísérték. A peron 19 méter mélyen található, a megálló egy mozgólépcső- és egy liftkijárattal rendelkezik. A felszín, az aluljáró és a peron között összesen 4 mozgólépcső, illetve 2 lift biztosítja majd a le- és felszállási lehetőséget az utasforgalmi próbaüzem megindulását követően. A felszíni medence mellett elhelyezett felülvilágítón keresztül itt is lejut majd a természetes fény az aluljárószintre. A két tartó gerendasor közötti belső teret a látszóbeton és a megvilágított fémfelületek összhangja jellemzi. Az állomás Keleti pályaudvar felőli részét Jovánovics György térplasztikája díszíti.
M4 - Keleti pályaudvar megálló
A Keleti pályaudvar az M4-es metróvonal egyik végállomása, melynek építését szintén nagy volumenű felszínrendezési munkák kísérték. Az állomás döntően funkcionális kialakítású, a megszokottnál kisebb belső tér jellemzi. A peronszint itt mindössze 16 méter mélyen található a felszín alatt, az állomást és a Kerepesi út felőli nyitott aluljárót elválasztó üvegfalon át jut le a legtöbb természetes fény az utastérbe. Az átszállást az M2-es metró vonalára egy most épült aluljáró-kapcsolat biztosítja majd. A peronszintről két irányban is el lehet indulni - az aluljáróba, a galériaszintre - 3-3 mozgólépcsővel és 2 lifttel érhető el felszín. A 86 méter hosszú megálló egyik különleges építészeti megoldása a két oldalról döntött falszerkezet, illetve a falak megtámasztását biztosító sajátos gerendaszerkezet. Az állomást a letisztult stílusjegyek jellemzik. Az úgynevezett roncsolt látszóbeton falak megvilágításáról a természetes fényen kívül a gerendákba épített lámpatestek gondoskodnak, a tájékoztatást pedig a megálló felüljáró felőli végében elhelyezett tájékoztató LED-fal fogja segíteni.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.