10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat, de nem mindegy hogy készítjük el őket.
Döbbenetes, mi alapján választanak a magyarok nyári úti célt: te elmennél ezekre a vidékekre?
A filmek és a sorozatok ma már meghatározó szerepet játszanak a mindennapi kultúrafogyasztásban, de életünk akár olyan területét is befolyásolhatják, amire korábban nem is gondoltunk. Egyre többen választanak ugyanis jövőbeli úti célt közkedvelt sorozatokból és mozikból inspirálódva, az utasbiztosítás választásakor pedig a többség egyre tudatosabb – derült egy friss, országos reprezentatív kutatás eredményeiből.
Mindannyian emlékszünk a Keresztapa, a Mamma Mia! vagy a Napsütötte Toszkána egy-egy ikonikus jelenetére, de a Harry Potter vagy a fiatalabb generációnak A nagy pénzrablás is meghatározó filmélményt jelenthet. A Groupama Biztosító felméréséből kiderült, hogy a válaszadók harmada választott már külföldi úti célt ezekből vagy más, hasonlóan népszerű filmből és sorozatból. Ez a nemzetközi trend egyértelműen megfigyelhető már Magyarországon is.
Filmekből és sorozatokból is inspirálódunk utazásainkhoz
Az NRC piackutató által végzett felmérésből kiderült, hogy a filmek és sorozatok ma már az emberek 33%-ának jelentenek inspirációs forrást. Közülük többen el is utaztak már, vagy a következő 1-2 évben tervezik, 57%-uk pedig bakancslistára tette, hogy ellátogasson kedvenc mozija helyszínére. Bár az ismerősök ajánlásai nagyobb befolyással bírnak, de a közösségi média, vagy a könyvek hatásával már vetekszik a filmélmények ösztönző ereje az utazás kiválasztásában.
A korábbi évekhez képest egyértelmű változást látunk az utazásokban, illetve a motivációkban. Tapasztalatunk szerint eddig ez a trend inkább külföldön volt jellemző, azonban itthon is egyre inkább hatnak a filmes élmények az utazási szokásokra. Népszerűek a szervezett tematikus, filmes utazások is. Úgy vélem, ebben nagy szerepe lehet a streaming szolgáltatások robbanásszerű hazai elterjedésének, hiszen ezek segítségével újabb és újabb inspirációt meríthetünk
– mondta Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezetője és a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke.
A legnépszerűbb filmes úti célok
Idén nyárra a 18-65 éves lakosság 31%-ának van konkrét külföldi utazási terve, de a kutatásból az is kiderül, hogy a fiatalok, a 18-29 évesek terveznek a legnagyobb arányban utazni. Bár sokan úgy érzik, a jelenlegi gazdasági helyzetben nem, vagy csak nagyon nehezen engedhetik meg maguknak a külföldi utazást, akik mégis elindulnak, azok többsége hajlandó lemondani akár más kiadásról is az utazás érdekében. Tízből négyen egyhetesnél rövidebb külföldi nyaralást terveznek, ennél hosszabb utazásban az idén nyáron külföldi nyaralást tervezők 28%-a gondolkodik.
A legtöbben egyértelműen Dél-Európát látogatnák meg, a legnépszerűbb helyszín Toszkána, Olaszország. Ide a Napsütötte Toszkána című film hatására a filmes ihletettségű úti céllal rendelkezők majdnem fele tervez a jövőben elutazni, különösen a 40-49 éves korosztály körében kedvelt ez az úti cél. Ezen kívül népszerűek még a Szkíathosz- és Szkopelosz-szigetek Görögországban, ahol a Mamma Mia! filmek játszódnak, továbbá Szicília, Olaszország, ahol a Keresztapa, Split és Dubrovnik, Horvátország, ahol a Trónok harca, illetve Madrid, Spanyolország, A nagy pénzrablás forgatási helyszínei.
Szorosan követi őket London, a Harry Potter, Izland, a Thor: a sötét világ, Provence, a Bor, mámor, Provence, Párizs, az Emily Párizsban apropóján, valamint Törökország, a Trója helyszíne.
Utazni csak biztosítva
Tovább növekedett tavaly óta (51-ről 55%) azok aránya, akiknek nyaralás alatt is fontos a biztonság, vagyis, hogy legyen utasbiztosításuk. Ennek prioritása az életkor előrehaladtával és a minél magasabb iskolai végzettséggel tovább növekszik, az 50-65 éves korosztály több mint kétharmada tervez kötni idei nyaralásához, de a fiatalabb, 18-29 éves a korosztály harmada sem indulna el biztosítás nélkül.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A koronavírus-járvány ezen a téren is látható változásokat indított el. Az elmúlt években úgy tapasztaljuk, hogy egyre tudatosabbak az utazók, az árnál jobban számít nekik, hogy milyen szolgáltatásokat tartalmaz az utasbiztosítás, milyen kockázatokat fed le. Egy külföldi út esetén váratlan problémák merülhetnek fel, ezért nagyon fontos, hogy az utazások, nyaralások előtt kössünk utasbiztosítást, találjuk meg az igényeinknek megfelelőt
– hangsúlyozza Gönczi Erika, a Groupama Biztosító bankbiztosítási igazgatója. Azok körében, akik tervezik, hogy utasbiztosítást kötnek, a legfontosabb szempont az, hogy milyen károk esetén fizet a biztosító: tízből hatan a három legfontosabb szempontba sorolják, és harmaduk ezt veszi legnagyobb súllyal figyelembe. A térítési összegek nagysága került be második legtöbb említéssel a TOP3 szempont közé, míg a biztosítás díjának szerepe továbbra sem került előtérbe, sőt a tavalyihoz képest még csökkent is azok aránya, akik első helyre sorolták.
Az utasbiztosítási kínálatunkat az ügyféligények figyelembevételével alakítottuk ki, így számos megoldás közül választhatnak az ügyfelek az OTP Bankban is, legyen szó éves biztosítási konstrukcióról, vagy bankkártyákhoz kapcsolódó utasbiztosítási termékekről, amelyek a leggyakoribb kockázatokra nyújtanak fedezetet akár az egész család számára. Amennyiben pedig extra biztosítási igény merül fel, például extrém sportok, akkor érdemes lehet a Groupama Biztosító napi díjas termékével kiegészíteni a fedezetet
– mondta el Budai József, az OTP Bank bankbiztosítási vezetője.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.