Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma augusztusban 2020 azonos hónapjához viszonyítva 1,9%-kal nőtt, és 1,4%-kal meghaladta a járvány kitörése előtti évi, 2019. augusztusi értéket. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 2020. augusztushoz mérten 50%-kal emelkedett, 2019 azonos időszakához viszonyítva 56%-kal csökkent. Az előző hónaphoz képest a belföldi vendégéjszakák száma 329 ezerrel, a külföldieké 364 ezerrel volt magasabb.
A KSH legfrissebb statisztikái szerint 2021. augusztusban az előző év azonos hónapjához képest a belföldi vendégek száma 1,8%-kal kisebb lett, a vendégéjszakáké 1,9%-kal növekedett. A vendégszám 914 ezret, az eltöltött vendégéjszakáké 2,6 milliót ért el. Az éjszakák 59%-át szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbival közel azonos volt.
A panziókban 3,6, az üdülőháztelepeken 11,3, a kempingekben pedig 5,3%-kal kevesebb éjszakát regisztráltak, mint tavaly augusztusban. A közösségi szálláshelyeken a táboroztatások újraindulása miatt a forgalom kétharmadával nőtt. A legnépszerűbb turisztikai régió a Balaton volt, ahol a belföldi vendégéjszakák több mint harmadát regisztrálták.
A külföldi vendégek száma 61, a vendégéjszakáké 50%-kal emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 339 ezer vendég összesen 936 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek 63%-a szállodában szállt meg, az ott eltöltött éjszakák száma 60%-kal bővült 2020 augusztusához képest. A növekedés Budapest esetében volt a legnagyobb (több mint kétszeres).
Az összes bruttó árbevétel folyó áron 24%-kal, 58,7 milliárd forintra növekedett.
A friss adatokból kiderült az is, hogy 2021. augusztusban 2758 kereskedelmi szálláshely, köztük 880 szálloda és 1049 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében.
Az összes vendégéjszaka 74%-át a belföldi vendégek töltötték el.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken 1,6%-kal kevesebbet, összességében 8,0 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.
A hivatal beszámolt arról is, hogy 2021. január–augusztusban az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyek 17%-kal kevesebb, összesen 9,2 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 8,7, a külföldiek 37%-kal kevesebb (7,1, illetve 2,1 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.
A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 15%-kal csökkent, és 159 milliárd forintot tett ki.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.