A világ legköltséghatékonyabb fővárosait rangsoroló új tanulmány szerint Szöul, Brisbane és Luxemburg állnak a lista élén.
Jubileumi, 30. alkalommal rendezik meg szeptember 23-a és 26-a között a Budapest Borfesztivált, hiszen a rendezvény 1991-ben nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt a Vörösmarty téren, az akkor még csak néhány száz kíváncsiskodó fővárosi előtt. A rendezvényt megelőző sajtótájékoztatón elhangzott: az idei Borfesztivál éppen ezért ünnepi alkalom is egyben.
Az eseményen Zilahi Zoltán, a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az az igazi ünnep, hogy itt vagyunk, a rendezvény tovább működik és szép programot kínál a vendégeknek. A fesztivál mára ismert és elismert rendezvény nemzetközi szinten is, azzal az egyre direktebb, egyre konkrétabb törekvéssel, hogy országhatárokon túlmutató brand legyen.
A cél, hogy Európa legszebb borfesztiválja legyen a Budapest Borfesztivál, amelyhez nagyban hozzájárul az ezeréves borkultúrával rendelkező Magyarország megújuló világörökségi helyszíne, a Budai Vár is. Azt gondolom, hogy ez egyedülálló Európában, amely egyaránt szolgálja az országimázs-építést, a közösségi bormarketing és Budapest turisztikai célkitűzéseit is.
Harminc évnyi változás
Zilahi Zoltán felszólalásában felidézte az elmúlt harminc év változásait és főbb állomásait, amelyet folyamatosan kísért a borkultúra erősödése, hiszen a közönség egyre inkább a minőség és az értékesebb, szebb borok felé fordult. Hangsúlyozta: a borfesztivál soha nem csak ételről és italról szólt, hanem a kezdetektől fogva kulturális programok egészítették ki a rendezvényt.
Az ügyvezető szót ejtett a rendezvény hagyományairól is. Az 1993 óta megrendezett borárverés 2000 óta tisztán jótékonysági célú esemény, amelynek kapcsán baráti kapcsolatot alakítottak ki a szervezők a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal. Az érverés bevételét mindig valamilyen konkrét célra hirdetik meg és fordítják. A Budapest Borfesztivál a Jótékonysági Borárverés keretében, a hazai borászokkal karöltve már 21 éve gyűjt a Magyar Máltai Szeretetszolgálat legkülönbözőbb céljainak megvalósítására. A borászok mindig önzetlenül ajánlották fel legkülönlegesebb tételeiket, a licitáló vendégek pedig minden évben alázattal és jó hangulatban versengtek egymással a kikiáltott tételekért. Az idei cél egy vadonatúj mentőautó megvásárlása.
Régi partnerek
Fontos állomás volt az is, amikor 2007-ben főtámogató lett a Spar – tette hozzá. A kereskedelmi lánc minőséget képvisel, a szövetségünk ezért egymást erősíti, a megjelenésük pedig gazdasági hátteret adott, stabilitást jelentett – fogalmazott Zilahi Zoltán.
Idén is koncertet ad a fesztiválon a Csík zenekar, a régi fellépő az idei alkalommal is különleges programmal, vendégművészekkel készül. Számos más program is lesz, szeptember 25-e a Magyar Jazz Napja lesz – együttműködve a Magyar Jazzszövetséggel.
Az idei rendezvényen a vendégrégió a Somlói borvidék, amely nagyon értékes, kicsi borvidék, önálló, saját arculattal, közös üzenetekkel – mondta el Zilahi Zoltán. Ezzel jó példát mutatnak a hazai borszakmának az összefogás terén – tette hozzá.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Pénzcentrum kérdésére válaszolva Zilahi Zoltán elmondta: a hazai borkultúra fejlődése, a vásárlók egyre inkább erősödő minőségi elvárását a járvány sem tudta megtörni, hiszen az a trend, hogy a fogyasztók a közép- és felsőközép kategóriájú borok felé fordulnak, évek óta folyamatosan erősödik. A pandémia ugyanakkor okozott némi visszaesést az igazán jó minőséget képviselő, felsőkategóriás borok piacán.
A minőségi kategória fejlődik
Az eseményen röviden felszólalt Heiszler Gabriella, a Spar Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója is. Mint elmondta:
erősen beleintegrálódtunk a magyar gazdasági és társadalmi életbe, sokat dolgoztunk azon, hogy elérhetőek legyünk. Az elmúlt három évtizedben több mint 480 milliárd forintot fektettünk be, jó ingatlanállomány, logisztikai hálózat jellemzi az üzletláncot.
Hozzátette: a Spar számára mindig is fontos volt a magyar bor, a borkínálat túlnyomó része is magyar borokból tevődik össze. Az üzletlánc tavaly közel 13 millió palack bort értékesített. Az idei trend egyértelműen a fehérborok felértékelődése, különösen a gyöngyözőborok kategóriája növekszik. Az is megfigyelhető, hogy a kereslet a minőségi borok felé fordul, ez a szegmens jóval jobban fejlődik, mint az asztali kategória.
A borászatok is megszenvedték a járványt
Nem volt egyszerű időszak a borászat szempontjából az elmúlt másfél év – mondta el az eseményen Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium agrárgazdaságért felelős államtitkára. Mint kifejtette, a magyar borszakma rendkívül sokszínű, a legkisebbtől a legnagyobbig terjedő skálán mozog és számos értékesítési csatornán juttatja el a közönségnek a borait. Éppen ezért a pandémia a leginkább a turizmusra, vendéglátásra építő prémium, minőségi borászatoknak jelentett nagy visszaesést. A kiskereskedelem ebben az időszakban fontos mentőöv volt ennek a körnek – tette hozzá az államtitkár, aki ugyanakkor megjegyezte: a szaktárcánál továbbra is úgy látják, hogy kell a segítség, a támogatás a nehéz időszakot megélt borszakmának.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.