A Volkswagen szakszervezete sztrájkkal fenyeget, ha a vezetőség nem tesz engedményeket a bérek és gyárbezárások ügyében zajló tárgyalásokon.
Három BKV-s szakszervezet közösen szorgalmazza a cégnél a munkakörülmények javítására összeállított program felgyorsítását. Az egyik aláíró, az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a járművek klímaberendezéseinek állapota egyenesen gyalázat. Jó néhány buszt az elviselhetetlen kánikulában is fűteni kell, mert különben megáll. Ráadásul a feszített menetrend miatt a sofőröknek gyakran nemhogy felfrissülni, de mosdóba menni is alig van idejük - írja közleményében az EKSZ.
Levélben emlékezteti a BKV vezérigazgatóját, Bolla Tibort három szakszervezet arra, hogy köteles megfelelő munkakörülményeket biztosítani a cég dolgozói számára. Konzultációs formában hivatalosan is felkérik őt és a társaság illetékeseit, hogy gyorsítsák fel a munkakörülmények javításának már korábban megkezdett folyamatát, amelynek aktualitását az elviselhetetlen forróság adja – magyarázta Naszályi Gábor.
A konzultációt kezdeményezők egyik aláírója, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint a járművek klímaberendezéseinek állapota egyenesen gyalázatos, ezért a rendkívüli forróság a sofőrfülkékben szinte elviselhetetlen. Naszályi szerint a klíma nélküli járműveken kritikus a helyzet, de van ennél rosszabb is – mondta. A cég ugyanis naponta több olyan műszaki hibás buszt küld ki a forgalomba, amely csak akkor üzemel, ha a motor túlmelegedése ellen a kánikulában is bekapcsolják a fűtést.
Vagy a klíma megy, vagy a busz – szokták mondani egymás között a sofőrök, ami azt jelenti, hogy ha a klímát járatják, akkor túlmelegszik a motor és leáll. Ezért inkább fűtenek, hogy elvezessék a hőt – és a buszt. Az ilyen járműveken pokoli a hőség
– állítja az elnök.
A helyzetet súlyosbítja, hogy a feszített menetrend miatt egyes járatokon alig van idő felfrissülni két forduló között, a párperces szünet éppen csak arra elég, hogy mosdóba rohanjanak, s legfeljebb igyanak pár kortyot a sofőrök, mielőtt újra visszaülnének a pokolira forrósodott fülkébe – részletezi az elnök. Ezek után nem csoda, hogy jó néhány járművezetőt a rosszullét kerülgeti. Ilyenkor persze kérhetnek rendkívüli pihenőt, ha van, aki leváltsa őket.
Az ilyen esetekre működik a cégnél egy elavult „hőleváltó” rendszer, amelynek a lényege szerint tíz tartalék járművezető vár készenlétben többnyire valamelyik garázsban, hogy a várost átutazva átvegye a szolgálatot egy valahol éppen kidőlt kollégájától. Tíz ember az ezer járművezetőre. Ez nevetségesen kevés, ez a rendszer végtelenül elavult – véli Naszályi.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az EKSZ elnöke szerint azonban a cégvezetésnek mégsem elsősorban a hőleváltó rendszer korszerűsítése, hanem a kritikus helyzetek megelőzése a feladata, például egy megfelelő menetrenddel, amelyben a járművezetők védelme legalább annyira fontos, mint a pattanásig feszített menetidő betartatása.
Az elviselhetetlen kánikulában a klímaberendezés hiánya a BKV egyéb területein, egyebek között jó néhány szerelőműhelyben is elviselhetetlen körülményeket teremt. Ez is tarthatatlan - vélik a szakszervezetek, egyebek között ezért is kezdeményeztek konzultációt a vezérigazgatónál. Az érdekvédők szerint fel kell gyorsítani a korábban már megkezdett munkakörülmény-javítási folyamatot, hiszen már biztos, hogy a klímaváltozás miatt az ideihez – is – hasonló forró nyarak állandósulnak.
A szakszervezetek készek a cégvezetéssel együtt kidolgozni egy hatékony, gyors és biztonságos folyamatot, hogy minél hamarabb javíthassanak a körülményeken – szögezte le az elnök
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.