2 °C Budapest

Brutális dugó az M1-esen: megszólalt a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

2018. március 31. 10:01

Tegnap beszámoltunk róla, hogy a Magyar Autóklub is megszólalt az M1-es autópálya felújítási munkálataival kapcsolatban. Úgy fogalmaztak, a dugók és balesetek megelőzése haladéktalanul intézkedést igényel. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. is megszólalt az ügyben.

Szombaton beszámoltunk róla, hogy a Magyar Autóklub honlapján reagált az M1-es autópálya felújítási munkálataival kapcsolatban. Az érdekvédelmi szervezet szerint a dugók és balesetek megelőzése haladéktalanul intézkedést igényel.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. válaszlevélben reagált a Magyar Autóklub közleményére,amelyet változtatás nélkül közlünk.

"Az M1-es autópályán az elmúlt hónapokban valamennyi javításra alkalmas napon, legyen szó hétköznapról vagy hétvégéről, folyamatosan végeztünk beavatkozásokat. Annak érdekében, hogy a javítási volument maximalizálhassuk, folyamatosan végeztünk és végzünk országos szintű átcsoportosításokat. A teljesség igénye nélkül csak ezen a héten az illetékes bicskei és komáromi mérnökségeink mellett Marcaliból, Szombathelyről és Polgárról vezényeltünk át munkagépeket és szakembereket, illetve külső vállalkozókat is rendszerint bevonunk, hogy a folyamatos munkavégzést biztosíthassuk. A következő napokban, a húsvéti ünnepek alatt is végzünk havaria jellegű beavatkozásokat az autópályán.

Minden lehetséges forrást az M1-es autópályára csoportosítunk át, hétvégenként és szükség esetén éjszakánként is lesznek munkálatok. A saját kivitelezésben történő munkálatokat ütemezetten, folyamatosan végezzük, valamennyi beavatkozási helyszínen egyszerre ugyanakkor nem lehetséges elindítani a munkákat, vannak olyan szakaszok, amelyeken nem egyszerű kátyúzási beavatkozásra, hanem nagyfelületű, a kötőrétegeket is érintő komplex javításokra van szükség. Ezeket a szakaszokat közlekedésbiztonsági okokból addig zárva tartjuk, amíg az ütemezett javításokat el nem végezzük.

A legrosszabb állapotban lévő Bicske-Tatabánya szakaszon a Hegyeshalom felé vezető oldalon mintegy 14 kilométeren, a Kormány által 2017-ben biztosított 4,1 milliárd forintos forrásból teljes körű pályaszerkezet felújítást végzünk, ami nemcsak a kopóréteg, hanem a kötőrétegek cseréjét, illetve a szükséges helyeken a pályaszerkezeti alépítmények megerősítését is magában foglalja. A Budapest felé vezető oldalon pedig mintegy 400 millió forintból nagyfelületű javításokat végzünk, szintén külön erre a célra biztosított forrásból. Ezen felújítási munkák átfutási ideje az alkalmazott technológia és a beavatkozás mértéke miatt előreláthatóan 4-5 hónapot vesz igénybe, hiszen a munkákat szakaszosan végezhetjük, a felújításokat pedig csak a téli üzemeltetési időszak után lehetséges elindítani, ami rövid időn belül megtörténik. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a felújítási munkákat sávelhúzásos terelés mellett végzik majd a kivitelezők.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A kialakult pályaállapotokra tartós megoldást a főváros és Győr között tervezett 2x3 sávos bővítés jelent majd. A több mint 90 kilométer hosszon tervezett beruházás előkészítése kormánydöntés alapján zajlik. A szaktárca a tervezési folyamatok felgyorsítását rendelte el, a projekt előkészítését és a beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végez. Addig is a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közös szakmai javaslatot készítünk az átfogó korszerűsítés megkezdéséig elvégzendő további feladatokról és igyekszünk plusz forrásokat bevonni a javítási volumenek növeléséhez. Ezen felül szakembereink folyamatosan felülvizsgálják a korlátozásokat, tereléseket, az előjelzéseket és az alkalmazott sebességkorlátozásokat is. Hamarosan a Bicske és Tatabánya közötti szakaszon a külső sávokban 80, míg a belső sávokban 120 kilométer/órás  sebességkorlátozást vezetünk be. A korlátozásoknál a leállósávra történő terelést nem támogatjuk, ugyanis a leállósávok teljesen más forgalmi viszonyokra és teherbírásra vannak méretezve, ha a forgalmat ráengedjük ezekre a sávokra, akkor ott nagyon rövid időn belül komoly állagromlás következne be, ami újabb korlátozással járó beavatkozásokat generálnak.

A javaslataikban szerepel a nehézgépjármű forgalom korlátozása is, ennek lehetőségét megvizsgáltuk. Ennek bevezetésével ugyanakkor a napi több ezer kamion alternatív útvonalként a párhuzamos 1-es főúton és annak lakott területi szakaszain közlekedne, mellyel az 1-es főúton is jelentős állagromlás következhetne be, ezért ezt a javaslatot forgalombiztonsági és üzemeltetési okokból sem támogatjuk."

Társaságunk valamennyi ágazati szereplővel és a rendőrséggel is folyamatosan egyeztet, hogy a kialakult állapotokon a lehető leggyorsabban, érdemben is változtathasson, a témában az észrevételeket, javaslatokat és segítő közreműködést is köszönettel elfogadunk."

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?