0 °C Budapest

Kiderült: ennyi pénzből nyaralnak a magyarok

2017. július 1. 10:10

Közép- és Kelet-Európa egyre népszerűbb turisztikai célpont a régiós turisták körében. A magyar turisták számára elsősorban a kedvező árszínvonal és a természeti, kulturális látnivalók teszik vonzóvá a térség országait.


Közép- és Kelet-Európa egyre népszerűbb turisztikai célpont a régiós turisták körében. A magyar turisták számára elsősorban a kedvező árszínvonal és a természeti, kulturális látnivalók teszik vonzóvá a térség országait - derül ki a PayPal és a GfK regionális utazási szokásokat vizsgáló kutatásából.

A felmérés szerint a magyarok magasra értékelik az ország turisztikai vonzerejét: a válaszadók 92 százaléka ajánlaná külföldieknek Magyarország meglátogatását, és csupán 4 százalék szerint nem érdemes ide utazni. A megkérdezettek úgy gondolják, a két legérdekesebb látnivaló Magyarországon Budapest (42%) és a Balaton (41%). Más régiós országokkal összehasonlítva a csehek és a lengyelek ugyancsak 92 százaléka szerint érdemes országukba látogatni, míg a legmagabiztosabbak a görögök, akik 99 százalékban ajánlanák Görögországot.

Mi alapján utazik a magyar?

A látnivalókban gazdag és sokszínű régió számos úticélt kínál a turistáknak, a kutatás szerint a magyarok által leggyakrabban látogatottabb országok a térségben Horvátország, Szlovákia, és Románia. Azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely közép-kelet-európai országban 47 százaléka utazott Horvátországba, 45 százalék járt Szlovákiában és 34 százalék Romániában.

A célállomás kiválasztása elsősorban az utazás jellegétől függ. Az elmúlt három évben a magyarok 80 százaléka pihenés céljával látogatott valamely közép-kelet-európai országba, 38 százalék utazott kifejezetten kulturális céllal, 14 százalék családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13 százalék valamilyen eseményen vett részt. Vásárlási céllal 11 százalék látogatott valamely régiós országba, és a válaszadók 9 százaléka járt üzleti úton.

Az utazás időpontját és időtartamát tekintve a magyarok többsége nyáron látogat Közép- és Kelet-Európába, és egy hetet tölt a célországban. A legnépszerűbb időpontok az ünnepnapok, a hétvégék és az iskolai szünetek.

A kiadásokat tekintve a válaszadók 40 százaléka 75000 és 150000 forint közötti összeget, 25 százalékuk pedig maximum 75000 forint összeget költ egy ilyen utazás alkalmával.

Miért olyan vonzó úticél Közép- és Kelet-Európa?

A Közép- és Kelet-Európáról kialakult általános véleményt alátámasztja, hogy a régió országaiba utazók döntésüket első helyen a kedvező árakkal (86%) és az idilli környezettel (78%) indokolták. Az úticél kiválasztásánál további fontos tényező a barátok online véleménye (66% tartja fontosnak), egyéb internetes oldalon található értékelések (65% tartja fontosnak) és a rendelkezésre álló fizetési lehetőségek (65% tartja fontosnak).

Az egyik legjobb dolog Közép- és Kelet-Európában a csak erre a régióra jellemző egyedülálló hangulat és a látnivalók változatossága: az utazó az otthonától néhány óra távolságra meglátogathat egy görög szigetet, biciklitúrára indulhat a Balaton körül, elábrándozhat Prága óvárosának sikátorait járva, vagy megnézheti a Tátra lélegzetelállító csúcsait

 - foglalja össze Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. "A könnyebb és biztonságosabb fizetés a szállodában, a múzeumokban, vagy repülőjegy megvásárlásakor kényelmesebbé teheti a turisták életét. Ilyenkor hasznos lehet aktiválni a PayPal One Touch szolgáltatást, ami bejelentkezve tartja a felhasználót, így egyetlen kattintással fizethetünk bármely mobilkészülékünk használatával. Ahelyett, hogy online adatlapok kitöltésével pazarolnánk az időt, több idő jut az élményekre."

Autóval utazunk és egyre népszerűbb az online fizetés

Az internet egyértelműen a turisták egyik legfontosabb információforrása: a magyarok 63 százaléka az utazás megszervezésekor először a barátok véleményét és az online értékeléseket nézi meg, de 46 százalékuk keresőmotorokat is használ az így összegyűjtött információ ellenőrzéséhez. Ugyanakkor a közösségi média egyre jelentősebb szerephez jut ezen a területen is. A magyarok 26 százaléka használja a közösségi odalakat, hogy szálláshelyekről, turisztikai látnivalókról, adminisztratív természetű kérdésekről, élelmiszerekről gyűjtsön információt. A válaszadók mindössze 21 százaléka támaszkodik offline forrásokból származó információkra.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A legkedveltebb közlekedési eszköz továbbra is az autó, amelyet a magyar utazók 70 százaléka választ közép- és kelet-európai országokba történő utazáshoz, repülővel 23 százalék, busszal 25százalék utazik. Szálláshelyek tekintetében a magyarok 50 százaléka szállodában, 27 százalék apartmanban vagy bérelt házban, 18 százalék pedig a barátoknál történő elhelyezést részesíti előnyben. A magyar turisták 15 százaléka választja a kempinget utazása során.

A kiadások többségét jelenleg készpénzzel (78%), vagy bankkártyával (32%) fedezzük, de az online fizetési megoldások is egyre népszerűbbek, a válaszadók csak 42 százaléka részesíti előnyben az offline fizetési formákat az online lehetőségekkel szemben. A kutatásból ugyancsak kiderül, hogy a magyar turisták 77 százaléka biztonsági, 57 százalék pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetőeszközt.

A kutatásban megkérdezett magyarok 26%-a használta a PayPal-t az utolsó nyaralása során valamilyen kiadásának fedezésére. A fizetési platform különösen népszerű 24-35 éves korosztály körében, akiknél ez az arány még magasabb (31%).

A szomszédos országok kedvelt célpontjai a cseheknek és a lengyeleknek is

Közép- és Kelet-Európa szintén népszerű célpont a környező országok lakosságának körében is. A kutatás szerint az elmúlt három év során valamely közép-kelet-európai országba látogató csehek 68%-a járt Szlovákiában, a lengyel turisták 45 százaléka volt Csehországban, és a görögök 44 százaléka utazott Bulgáriába. A magyarok, a lengyelek, a csehek és a görögök egyaránt ajánlanák országukat a külföldi turistáknak, hogy ott töltsék el szabadidejüket.

"Közép- és Kelet-Európa kifogyhatatlan gyönyörű helyek és látnivalók tekintetében. Horvátország természetesen nagyon népszerű a magyarok körében, mivel autóval kényelmesen és gyorsan elérhető, aztán itt van természetesen Görögország a kristálytiszta vízű strandokkal és a csodálatos kultúrával, de ha északra indulunk, Lengyelországban, már a határ közelében is olyan élmények várják az utazókat, mint például a nemrég Klodzkoban megnyílt MiniEuroland" - mondta a kutatás egyik magyar résztvevője.

A kutatás során feltett kérdésekre adott nyílt válaszok alapján számos válaszadó hangsúlyozta, hogy a közismert és népszerű célpontok mellett ajánlott a kevésbé ismert helyeket is felfedezni. "Az olyan ismert nagyvárosokon kívül, mint például Prága, Budapest, vagy Athén, érdemes a Balkánra is elutazni, és nem csak a tengerparti területekre, hanem Szerbiába, vagy Macedóniába is. Ezek az országok kulturális és természeti látnivalók tekintetében is felveszik a versenyt a régió legnépszerűbb turisztikai látványosságaival" - mondta el a felmérés egy résztvevője.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?