Az egész napos ülőmunka súlyos egészségügyi kockázatokat rejthet magában, még akkor is, ha rendszeresen sportolunk.
Jelentős változáson megy át a sportfelszerelések és a sportruházatok hazai piaca. Míg korábban a legolcsóbb, legegyszerűbb termékek voltak a legnépszerűbbek a magyar üzletekben, addig az elmúlt két évben a vásárlók érdeklődése láthatóan a magasabb minőségű, illetve speciális/innovatív termékek felé fordult.
A legszembetűnőbb a változás a kerékpárok piacán zajlott: 2014 első félévében 25%-al nőtt a biciklik forgalma a tavalyi év ugyanezen időszakához képest, a bővülés ugyanakkor nem az eladott darabszám növekedésének, hanem az átlagos értékesítési ár emelkedésének köszönhető, amely idén 23,5%-kal magasabb kerékpáronként, mint egy évvel korábban - derül ki a Hervis első féléves értékesítési adatainak elemzéséből. Ez utóbbi hátterében azonban nem az átlagos kínálati árak növekedése áll, hanem az, hogy a vásárlók egyre nagyobb része a drágább, igényesebb kerékpárok közül választott: például az elmúlt hónapokban jelentős érdeklődés övezte a 450 ezer forint feletti árkategória kerékpárjait, többek között a világhírű KTM márka egyes modelljeit is.
A kerékpárok mellett a futófelszerelések piaca is jelentősen fejlődött idén, hiszen az első féléves adatok 30%-os forgalomnövekedést mutatnak az egy évvel korábbihoz képest. A bővülés leginkább a minőségi futócipők iránti kereslet megugrásának köszönhető, amely hátterében az egyre nagyobb számú, rendszeresen sportoló ember áll. A Hervis adatai szerint a futócipők területén is igényesebb lett a magyar vásárló, ahol az első áttörés 2012-ben történt: akkor a női futócipők átlagos árszínvonala közel 25%-kal, a férfi futócipőké pedig 17%-kal nőtt. Bár ezen a területen a növekedés üteme 2013-ban lassult (a női futócipőknél 5, a férfiakénál 8%-os volt az átlagos emelkedés mértéke), 2014-ben újabb kiugrást láthatunk: a hölgyek átlagosan 7, a férfiak pedig 12%-kal drágább futócipőket vásárolnak, mint egy évvel korábban.
A futás növekvő népszerűségével kapcsolatos, hogy a korszerű, speciális anyagokból készült, légáteresztő, nedvességelvezető képességű ruházati termékek is egyre kedveltebbek, az idei első félévben 32%-kal többet értékesített a Hervis, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A szintetikus termékek területén - a folyamatos gyártói fejlesztések eredményeinek köszönhetően - sokat változott a magyar vásárlók hozzáállása, így már nem utasítják el élből az ilyen anyagból készült ruházati cikkeket.
Ugyancsak egyre népszerűbb a túrázás Magyarországon, amit jól mutat, hogy a túraruházatok forgalma 22%-kal növekedett az első félévben a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva. Leginkább a funkcionális és speciális túrapólók fogynak, de nagy az érdeklődés a túradzsekik és a softshell dzsekik iránt is. Emellett a 2014 első félévében kétszer annyi túrabotot és nordic-walking botot adtak el a Hervis üzletekben, mint egy évvel korábban.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A forgalmi adatok elemzéséből az is kiderül, hogy sportolás közben a megjelenés is számít. Az áruházlánc tapasztalatai alapján a hölgyek túlnyomó többségben a nőies színeket, modelleket, és divatos szabású termékeket keresik. Még a legelismertebb márkák modelljei sem népszerűek a körükben, ha azt "férfiasnak" találják. Ugyancsak a futás/fitnesz népszerűbbé válása hozott komoly növekedést a sportmelltartók piacán.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.