Az érkező ciklon előtt és után is erős, viharos szél várható csütörtök estétől - írta a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán csütörtök délután.
Magyarországon több ezer fesztivált rendeznek évente: ezek a rendezvények turisztikai szempontból is kiemelten fontosak, legyen szó a legkisebbekről vagy a legnagyobbakról, 5-től 5 ezer főig - hangzott el csütörtökön, a Kinek jó a fesztivál - avagy hogy jön ki a matek című kerekasztal beszélgetésen.
Az persze a szakemberek számára is gondot jelent, mit is nevezünk pontosan fesztiválnak: szinte minden település rendez valamilyen fesztivált, de sokszor egy-egy falusi búcsút is így neveznek. A szándék persze érthető: imázsformáló erővel bírnak ezek a rendezvények, ezáltal a település képét formálhatják, hosszú távú népszerűségi (és gazdasági) növekedést érhetnek el a fesztiválokkal.
A fesztiválok persze nem csak önmagukban értékelendők: egy-egy rendezvény jelentősen felpörgetheti a környék idegenforgalmát, például a szálláshelyek is profitálhatnak a nagyobb eseményekből (bár statisztikailag a legtöbben egy napra látogatják ezeket a rendezvényeket).
Csákovics Gyula, Zamárdi polgármestere a beszélgetésen elmondta: a város esetében például a legjelentősebb az idegenforgalomból származó bevétel. A településen megrendezett Balaton Sound nem csak Zamárdi, hanem sok környező település számára is komoly bevételt jelent, sőt, a fesztivál egy új lendületet adott az egész balatoni térségnek.
A polgármester példaként említette, hogy a fesztivál közvetlen közelében levő kis bolt korábban azt fontolgatta, hogy bezár, de a rendezvény első évének sikere egyértelműen a további működésre, sőt, bővítésre, fejlesztésre ösztönözte őket. A helyi lakosok egyre inkább hozzászoknak a fesztiválozókhoz, elfogadják őket, sokaknak - például a kispénzű nyugdíjasoknak - a ház/szoba-kiadás jelentős bevételi forrás.
Zamárdinak közvetlenül a fesztivál 60 millió forintos bevételt jelent, de a befizetett adóbevétel (idegenforgalmi, iparűzési adó) is komoly pénzeket hoz a településnek. A város a fesztiválnak köszönhetően az év többi szakaszában is népszerű lett, növekszik a vendégéjszakák száma, évi 10-15 százalékkal, egyre többen a neten foglalnak szállást. Zamárdiban december óta nem lehet a Balaton Sound idejére szállást találni (a júliusi rendezvényre pedig már a bérletek is elfogytak).
Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikai főosztályvezetője hozzátette: a fesztiválok nem csak a külföldi turisták Magyarországra csábítása miatt jelentős szereplői a gazdaságnak, hanem a helyi kisvállalkozások számára is egyre jelentősebb piacot jelentenek, így például munkahelyeket is teremtenek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Túl nagy a választék
Fülöp Zoltán, a VOLT és a Balaton Sound alapító főszervezője szerint fontos, hogy pontosan meghatározzák a rendezvény profilját (zeneileg, közönségileg, stb.), ezzel lehet elkerülni azt, hogy a különböző nagy rendezvények "kannibalizálják" egymást, azaz ne üsse ki az egyik rendezvény a másikat.
A fesztiválszervező beszélt arról is, hogy a fesztiválok bevételeinek 3-4 pillére van: a jegybevételek (ez náluk a költségvetés 65-75 százalékát jelenti), a szponzori bevételek (körülbelül 20%), a bevételek fennmaradó részét pedig a vendéglátásból/kereskedelemből származó pénzek teszik ki. A negyedik pillér az állami támogatás: a VOLT esetében ez 5 százalékos arányt is elérhet, de a Balaton Soundnál például nem vesznek igénybe ilyen pénzeket.
A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a túl sok fesztivál nem tesz jót a piacnak, a fellépőknek és a közönségnek sem. Sokan kellő tapasztalat, felkészültség nélkül vágnak bele a rendezvényszervezésbe, ez pedig meglátszik a minőségen - és így a hangulaton is. A fellépők egy részének pedig kiemelten fontos, hogy milyen rendezvényhez adják a nevüket.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.