Nem semmi beruházásra készülnek Gyulán: három kerékpárút is épülhet, illetve újulhat meg 630 millió forint uniós támogatásból.
Az új szakaszokkal együtt idén összesen több mint 11 kilométerrel növekszik a fővárosban azon buszsávok hossza, amelyeket az autóbuszok és a kerékpárosok közösen használhatnak. Az újonnan kijelölt szakaszokat az úttestre felfestetett sárga kerékpáros piktogram és a besorolás rendjét jelző kék színű kerékpáros piktogrammal ellátott tábla jelzi. Az intézkedés biztonságosabbá és szabályosabbá teszi a kerékpározást többek között az Alkotás utcában, a Soroksári úton és a Hegyalja úton.
A BKK közútkezelői hatáskörben 2012-ben tíz helyszínen jelölt ki közös busz- és kerékpársávot összesen 6,5 kilométer hosszan, idén pedig tizenöt meglévő buszsávot nyitott meg a biciklisek előtt, illetve egy közös busz- és kerékpársávot hozott létre. Július 15-től a város összesen huszonhat pontján használhatják a kerékpárosok is az autóbuszsávokat. A közösen használt sávok összhossza ezúttal 11 kilométerrel bővül 7 fővárosi kerületben. A közösen használt forgalmi sávokban javul a kerékpárosok biztonsága: a kerékpárosok az út szélén vezetett buszsávban haladhatnak, ellentétben az ezeken a szakaszokon életben lévő szabályozással, mely szerint a bicikliseknek lényegében buszsáv és az első forgalmi sáv között egyensúlyozva kellett végighaladni.
A BKK tapasztalatai szerint a már megnyitott buszsávokban a kerékpárosok érdemben nem akadályozzák az autóbuszok közlekedését, és a járatok menetideje is tartható maradt. Ez egyrészt annak köszönhető, hogy a közös busz- és kerékpársávokat elsősorban a rutinosabb, gyorsabb kerékpárosok használják, akiknek az adott utcában van az úti célja, vagy az adott útszakasz biztosítja a legrövidebb eljutási lehetőséget, másrészt a sokszor megálló és utast cserélő autóbuszok és a kerékpárosok átlagsebessége között nincs nagy különbség. A hosszú, kiemelkedően nagy autóbusz-forgalmú és sok gyorsjáratot befogadó buszsávokban (pl. Rákóczi út - Kossuth Lajos utca, Nagykőrösi út) továbbra sem megengedett a kerékpározás. Ezeken a helyeken a közeli párhuzamos utcákban biztonságos a kerékpározás.
Fontos tudni, hogy a kerékpározás továbbra is csak azokban az autóbuszsávokban megengedett, ahol a besorolás rendjét jelző táblán a nyílban az autóbusz piktogram alatt a kerékpár piktogram is megjelenik. (KRESZ 117/c. ábra). Ezt az úttestre festett kerékpár piktogramok is kiegészítik.
Július 15-től az alábbi tíz helyszínen használhatják a kerékpárosok és az autóbuszok a közös forgalmi sávot:
1. III. kerület, Vörösvári út, városközpont felé, Körte utca - Flórián tér között - 870 méter;
2. IX. kerület, Soroksári út, városközpont felé, Kén utca - Koppány utca között - 1185 méter; Vágóhíd utca - Boráros tér között, 1010 méter; városhatár felé, a Beöthy utca és Szabadkai utca között - 2080 méter;
3. X. kerület, Körösi Csoma út, városközpont felé, Szent László tér - Kápolna utca között - 330 méter;
4. X. kerület, Vajda Péter utca, városközpont felé, Könyves Kálmán körút előtt - 250 méter;
5. XII. kerület, Krisztina körút, Szilágyi Erzsébet fasor felé, Csaba utca- Széll Kálmán tér között - 110 méter;
6. XII. kerület, Alkotás utca, Déli pályaudvar felé, Hegyalja út - Déli pályaudvar között - 1350 méter;
7. XII. kerület, Hegyalja út, városközpont felé, Alkotás utca - Avar utca között,450 méter; városhatár felé Alkotás utca előtt - 40 méter;
8. XIII. kerület, Szent László utca, városközpont felé, Mór utca - Mohács utca között - 310 méter;
9. XIV. kerület, Dózsa György út, Kerepesi út felé, a Kerepesi úti csomópont előtt - 60 méter;
10. XVII. kerület, Pesti út, városközpont felé, Csabai utca - Ferihegyi út között - 230 méter;
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2013-ban már az alábbi hat helyszínen jött létre közös busz- és kerékpársáv:
- II. kerület, Budakeszi út, városközpont felé, a Hűvösvölgyi út előtt - 500 méter;
- II. kerület, Pusztaszeri út, Szépvölgyi út felé, Boróka utca - Alsó Zöldmáli út között - 300 méter;
- II. kerület, Hűvösvölgyi út, városközpont felé, a Budenz utca - Budagyöngye között - 620 méter;
- VIII. kerület, a Vajda Péter utca, városhatár felé, Villám utca előtt - 70 méter;
- XIX. kerület, Kisfaludy utca, Üllői út felé, József Attila utca - Üllői út között - 260 méter;
-V-VI. kerület, Bajcsy-Zsilinszky út, észak felé, Andrássy út - Podmaniczky utca között, 820 méter; délfelé, Podmaniczky utca- Deák Ferenc tér - 970 méter
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


