Elkészült a legvonzóbb úti célok 2013-as listája. Az összesítésben a hazánktól legtávolabb eső kontinensek látványosságai ugyanúgy szerepet kaptak, mint a közelebbi - magyarok által is gyakran látogatott - régiók.
A világhírű útikönyvsorozat, a Lonely Planet idén is elkészítette a jövő év legjobbnak ígérkező úti céljainak listáját. Az összesítés során a személyes tapasztalatokon túl figyelembe veszik a szerkesztők az adott évi eseményeket, az ár-érték arányt és persze azt a megmagyarázhatatlan pluszt, amiért mindenképp érdemes felkeresni az adott országot, régiót vagy várost.
Változó utazási szokások
Az összesítésben magyarok által is igen közkedvelt turisztikai célpontok is helyet kaptak. Az országok közt kutatva sokak szeme felcsillanhat északi szomszédunk láttán, de az ausztriai Karintia-, vagy az olaszországi Campania régiók sem állnak távol a magyar turistáktól. Természetesen a legtöbb úti cél sokunk számára elérhetetlennek tűnhet, hiszen egy nepáli, vagy éppen tengeren túli utazás akár többszázezer forintba is kerülhet, fejenként!
A magyarok - utazási szokásaikat tekintve - természetesen egyre inkább belföldre koncentrálnak - a legnépszerűbb úti cél továbbra is a Balaton - ugyanakkor akadnak külföldre utazó honfitársaink is szép számmal. Egy idén nyáron nyilvánosságra hozott kutatás szerint a szezonális turizmus ideje lejárt, a városnézés helyett pedig a helyi ételek hozzák lázba a külföldre utazó magyarokat. Az elmúlt években azonban nem csupán e téren változtunk, hanem abban is, hogy immár a spontaneitásra alapozva választjuk meg, hogy mikor és hova utazunk.
Korábban a magyarok az utazást a nyaralás szinonimájaként használták, de ma már szó sincs szezonális turizmusról. Az utazási időszak 12 hónapossá változásának hátterében az olcsóbb repülőjegyeket kínáló légitársaságok térhódítása áll. A fapados és diszkont társaságok ugyanis egyre többek számára tették elérhetővé a légi közlekedést. Ennek köszönhetően bár a magyarok még mindig autóval indulnak útnak a leggyakrabban (69%), de kétötödük repülőre is szállt az elmúlt három évben. A klasszikus nemzeti és fapados légitársaságok mellett a diszkont cégek is egyre kedveltebbek a magyar utazóközönség számára. A magyarok 16 százaléka utazott egyébként külföldre az elmúlt 3 évben, ez idő alatt átlagosan 7 alkalommal átlépve az országhatárt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.