Folyamatosan nő a 60 év feletti lakosok száma az Európai Unió tagországaiban, ezzel együtt pedig egyre több időskorú marad társadalmilag és gazdaságilag is aktív. A felnőttképzésben, munkavégzésben és nem utolsósorban a turizmusban is egyre nagyobb részt vállaló társadalmi réteg piaci erejének kiaknázása például a gyógyturizmusáról ismert magyar gazdaságnak is érdekében állna. Ehhez azonban az időskorúak igényeinek pontosabb ismeretére, megfelelő termékekre és szolgáltatásokra van szükség.
Európa elöregedő társadalmaiban csökken a fiatalkorúak száma, miközben az időskorúaké folyamatosan nő: ma a teljes európai lakosság 20 százaléka 60 év feletti - hívta fel a figyelmet egy múlt heti konferencián Jusztin Márta, a Budapesti Gazdasági Főiskola oktatója, az időskori turizmus kapcsán tartott előadásában.
Az idősebb korosztályban ezzel együtt határozottan növekszik az aktív életvitelt folytatók száma, akiket OPAL (older people with active lifestyle) csoportként nevez a szakirodalom. A felnőttképzésben, munkavégzésben és nem utolsósorban a turizmusban is egyre nagyobb részt vállaló társadalmi réteg piaci ereje egyre meghatározóbb. A mások mellett gyógyturizmusára nagy hangsúlyt fektető Magyarország számára tehát komoly cél lehet megnyerésük.
Az európai (elsősorban nyugati) nyugdíjas korúak kevésbé ragaszkodnak a szezonális szolgáltatásokhoz, magas minőséget várnak el, melyért jellemzően sokat is hajlandóak áldozni. Az időskorúak társadalmi és gazdasági erejét felismerve egyre több utazási iroda kínál speciális szenior turisztikai szolgáltatásokat, utakat. A fiatalokhoz, kisgyermekes családokhoz, vagy éppen középkorúakhoz hasonlóan az idősebb korosztálynak is megvannak a sajátos, utazáshoz, nyaraláshoz, szórakozáshoz kapcsolódó elvárásaik, mint például az egyszerű közlekedés, az egyszemélyes kereslet (azaz hogy társ nélkül is utazhassanak), a biztonságos, akadálymentesített, komfortos környezet, a minőségi kulturális és természethez kapcsolódó programok.
Az idősek számára kiemelt jelentőséggel bírnak a gyógyászati szolgáltatások, illetve azok minősége is. Amint a szakember kiemelte, annak érdekében, hogy a turisztikai piac a kezdeti lépéseket követően mind teljesebb képet kaphasson a "60+" korosztály igényeit illetően, piackutatásokra, termékfejlesztésekre és az új igényeket figyelembe vevő oktatásra van szükség.
Jöhetnek a svédek, jönnek a németek
A Magyar Turizmus Zrt. 2011. évre szóló, "Új Vizeken" című központi marketingtervében is több konkrét tervet találunk a szenior európaiak Magyarországra csábításához. Mint írják, Észak-Európában például a Balaton egyelőre csak nyári, vízparti desztinációként ismert, de lehetőség rejlik újabb célcsoportok bevonására a régióban - például nyugdíjasok gyógyászati kezelése, wellness terápiák a Balaton parti szállodákban tavasszal és ősszel. Ugyanígy a svédek, norvégok, finnek számára ajánlják Budapestet is: a nagyvárosi 55+ korosztály részére ősztől tavaszig lehet kiemelt célpont a főváros, leginkább az egészségturizmus szempontjából.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A német turisták külföldi utazásainak egyik fő motivációja szintén az egészségturizmus, a német utazók turisztikai költésüknek 15 százalékát egészségmegőrzésre fordítják. Magyarországnak a kedvező ár-érték arányú, jól meghatározott betegségtípusok alapján szegmentált, személyre szabott gyógyturisztikai szolgáltatások terén van érvényesülési lehetősége a német piacon.
A hazai gyógyszállodákban, a legtöbb külföldi vendégéjszakát Németország (a gyógyszállodákban töltött összes külföldi vendégéjszaka 33,2 százaléka) vonatkozásában regisztrálták 2010-ben.
Az egészségmegőrzés, gyógykezelés céljából Magyarországra érkező német turisták jellemzően a 45-64 éves korosztályból kerülnek ki, és a leggyakrabban a Nyugat-Dunántúlt keresik fel (390 ezer többnapos látogató), amit a Dél-Dunántúl (125 ezer látogató) és a Balaton régió (110 ezer látogató) követ.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.