Összességében jól teljesített a magyarországi lízingpiac a harmadik negyedévben a legfrissebb adatok szerint.
A devizahitelek megnövekedett törlesztő részleteivel küszködő vásárlókat igyekeznek visszacsábítani az autószalonokba a piaci szereplők. Az árfolyamveszteség egy részét magukra vállalják és a régi kölcsönt kiszámíthatóbb forinthitelre cserélik. Igyekezetük érthető, mivel a hazai újautó eladások mélyponton vannak.
Tavaly mindössze 15 ezer magánszemély vásárolt új autót Magyarországon, míg korábban ez a szám a tízszerese volt. A visszaesés egyik legfőbb oka a devizahitel törlesztő részletek megnövekedése. A kedvezőtlen árfolyamváltozások olyan pénzügyi terhet jelentenek, amelyek nem teszik lehetővé az autójuk újra cserélését.
Ha valaki a hitellel terhelt járművét szeretné lecserélni - amely tranzakciónak része a régi eladása - realizálnia kell az árfolyamveszteséget. Sok esetben előfordul, hogy a jármű értéke nem fedezi a hiteltartozást, tehát az autó értékesítésekor az eladónak fizetnie is kell.
Mentőöv autóhiteleseknek
A Fiat Magyarország az MKB Euroleasinggel együttműködve úgy döntött, hogy pénzügyi erőforrásainak egy részét az árfolyamváltozás miatt hitelcsapdába került ügyfelek megsegítésére fordítja. A Fiat Hitelcsere Programban - bizonyos feltételekkel - átvállalja a svájci frankos autóhitelesektől az árfolyam veszteségüket, maximum 1 126 000 forint összeghatárig. A két cég a drága és kiszámíthatatlan svájci frank helyett, kiszámíthatóbb havi törlesztésű forint finanszírozást biztosít új autó vásárlásához
A számítások szerint Magyarországon 20-25 ezer ügyfélnek segíthet a program abban, hogy további árfolyam veszteség nélkül lezárja svájci frank hitelét, majd átülhessen át egy új autóba, amit a jelenleginél alacsonyabb havi törlesztéssel fizethet ki.
A FIAT és az MKB Euroleasing programjához hasonló megoldásoktól várja a járműfinanszírozási piac újjáéledését a Lombard Lízing Csoport gépjármű-finanszírozási üzletágvezetője, Bohács Zoltán is. Az egyéni autóvásárlók nagy hányadára jellemző volt, hogy nem tudatosult bennük a devizahitelekben rejlő kockázatok jelentősége. Emiatt a számukra kedvezőtlen árfolyamváltozások olyan terhet jelentenek a számukra, ami anyagi teljesítőképességük határát feszegeti.
Az autóhitel nem öngyilkosság!
Az autóvásárlók átlagosan 26-28% - de közülük sokan 10 % vagy az alatti - önerővel vágtak bele sokszor olyan hosszú futamidővel a vásárlásba, hogy a jármű sosem jelentett teljes fedezetet még a folyósításkori árfolyamon számított hitelösszegre sem. Pedig a hitelre történő autóvásárlás nem egyenlő az "öngyilkossággal".
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az önerő - (40-50%) és a futamidő (3-5 év) helyes megválasztásával még a devizahitel is kiszámítható, de legalábbis kezelhető terhet ró egy családra. A fedezetet jelentő tárgy értéke sem lesz kevesebb, mint a bármely pillanatban visszafizetendő tartozás.
A járműfinanszírozással foglalkozó cégek, mint a Lombard Lízing Csoport is, mindent megtesznek annak érdekében, hogy az autóvásárlók hitelezés iránti bizalmát visszaállítsák. Ők sem szeretnének még egyszer abba a helyzetbe kerülni, hogy évente akár több tízezer autó kényszerértékesítésére kerüljön sor.
Ne feledkezzünk meg a devizahitelről sem
Ez nem csak annyiból áll, hogy a visszavett autót valamilyen - például akción kialakult - áron eladják, hanem a jelenleg érvényben levő szabályozás még további több tízezres kötelezettséget is ró rájuk. A visszavett autók után a lízingcégek még cégautó-adót is kötelesek fizetni. Egészen addig, amíg vevőt nem találnak a gépjárműre.
A finanszírozók tehát a jól fizető adósok számára nyújtott szolgáltatásokban érdekeltek, akik számára kiszámítható termékeket kívánnak értékesíteni. A forintban nyilvántartott hitelek mellett a devizahitelekről sem szabad megfeledkezni, ugyanis a kamatkülönbözet még mindig jelentős, és az árfolyamkockázatot akár erre specializált ügylettel, akár a tranzakció megfelelő időzítésével jelentősen lehet mérsékelni.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


