Nem volt már áram alatt az a lámpa, amelyik tegnap robbant fel a Lövölde téren. Az egyik sérült pedig hálásan megköszönte a segítséget mindenkinek.
Budapest a költségvetés tervezete szerint 2011-ben 117 milliárd forintot költene közlekedésfejlesztési feladatok finanszírozására, ebből 74 milliárd forintot a 4-es metró idei építkezéseire fordítanak - olvasható a Városháza internetes oldalán közzétett összesítésben.
A költségvetés mellékletében szereplő adatok szerint több forgalomtechnikai korrekcióra, kerékpár- és buszsávok kivitelezésére, az M3-as autópálya bevezető szakaszának zajvédelmére és a csepeli gerincút építésére is több száz millió forint juthat 2011-ben.
Bár a francia Alstommal jelenleg tárgyalások folynak a 2-es metró vonalára szállítandó Metropolis szerelvényekről, a közgyűlés betervezte 2011-re a járművek árát, 17,5 milliárd forintot. Szerepel a tervben a 2-es vonal biztosítóberendezésének felújítása is, de ezt a járműbeszerzés bizonytalansága miatt felfüggesztették.
A csepeli gerincút építésének idei ütemére 5 milliárd forintot fordítanak. A gerincutat 40 méter széles közterületen építik a Szabadkikötő út-Szállítók útja csomóponttól a Posztógyár utcáig, a kivitelezést várhatóan 2011. szeptember 30-án fejezik be.
Több helyszínen is fejlesztik 2011-ben a közösségi közlekedést, összesen 970 millió forintos előirányzattal. A VIII. kerületi Baross utcában forgalomtechnikai korrekciókkal gyorsítják a haladást és buszsávot alakítanak ki a Kálvária tér és a József körút között. A Budaörsi és Hegyalja úton forgalomfüggő jelzőlámpaprogramokat telepítenek, és meghosszabbítják a buszsávot a Budaörsi úton. A Krisztina körúton a Moszkva tér és a Déli pályaudvar között a buszokat a sínekre terelik, a Vérmező úton pedig buszsávot alakítanak ki.
A nagykörúton a villamospályák felújításával minimálisra csökkentik a sebességet korlátozó táblák számát, így biztosítva a villamosok sűrű követési idejét. A régi Budaörsi úton szintén buszsávot alakítanak ki, amelyeket legalább 2 kamerával figyelnek majd, két csomópontban pedig előnyben részesítik a buszokat. Útszélesítéssel külön forgalmi sávot hoznak létre a buszoknak a Szentmihályi úton, valamint a Pesti úton a Csabai út és a Maroshévízi út között.
A kerékpárút-hálózat fejlesztésére is jelentős összeget, 782 milliót költenek. A nyáron megkezdik a kerékpárutak kialakítását a Szabadkikötő úton, a Pesti úton, az Ady Endre úton a XXI. kerületben, a Bécsi úton, a Bogdánfy úton és a Fehér úton. A beruházások végeztével 15,4 kilométerrel bővül Budapest kerékpárút-hálózata.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Két projektben is foglalkoznak 2011-ben a zajvédelemmel, az M3-as bevezető szakaszán, illetve a XX. kerületben a Nagykőrösi út mellett. Az M3-as mentén aktív és passzív zajvédelmi technikákkal a határérték alá szorítanák a zajterhelést. A Nagykőrösi út mentén 591 millió forintból építenének zajvédő falakat, a munkakezdéshez szükséges engedélyek megszerzése folyamatban van, a munkákat június 30-ig kell befejezni.
A tervezetben szerepel a BKV idei, 10 milliárd forintos támogatása is, amelyet az önkormányzat minden évben átutal a BKV-nak. A pénzt a 2011-es felújításokra költheti a cég.
A költségvetésről a Fővárosi Közgyűlés várhatóan csütörtökön szavaz.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Portfolio Gen Z Fest 2025


