A leghátrányosabb helyzetű kistérségek turisztikai kínálatát népszerűsíti a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ). A szervezet Leghátrányosabb Helyzetű Kistérségek Fejlesztési Programirodájának (LHH FPI) célja, hogy iskolai csoportokat csábítson Magyarország legszegényebb területeire.
Az NFÜ a 33 leghátrányosabb kistérség felzárkóztatására fordítható 100 milliárd forintos európai uniós forrásnak egy részét a tanárok és a diákok megnyerésére fordítja. A tervek szerint a kistérségi településének felzárkóztatásának egyik fontos eleme lehet, ha "méltányos turizmus" keretében sikerül minél több osztálykirándulást vonzani az ország gazdaságilag legelmaradottabb területeire.
Az ilyen típusú területeken fekvő falvak és városok páratlan természeti szépségeik, egyedi történelmi emlékeik és hagyományaik miatt lehetnek érdekesek a középiskolások számára. Emellett a szülők pénztárcáját is kímélhetik az osztálykirándulások, ugyanis esetek többségében olcsóbb szállásokkal és szolgáltatásokkal szembesülhetnek a szegényebb településekre látogatók.

Az ügynökség témával foglalkozó programirodája eddig összesen 18 kistérség, több mint 50 településéről tett közzé egy 200 oldalas kiadványt, melyből a tanulók korának és létszámának megfelelő szálláshelyeket, programajánlatokat kereshetnek az utazást szervező tanárok. Ígérete szerint a programiroda nyárig el fogja készíteni a maradék 15 kistérség ajánlóját is, így az őszi kirándulási szezonra már a teljes kalauz a pedagógusok rendelkezésére fog állni. A programmal kapcsolatos információk, és a részletes kiadvány online is elérhető erre a linkre kattintva az NFÜ honlapjáról.
Az LHH FPI becslése szerint, ha az osztálykirándulások legalább 30%-át sikerül a leghátrányosabb helyzetű kistérségekbe csábítani, úgy az ezeken a területeken élőknek (munkavállalóknak, vállalkozásoknak, önkormányzatoknak) akár 1,2 milliárd forint bevételt is hozhatna a projekt.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


