A világ legnagyobb autógyártói mind India felé vették az irányt: a következő 18-24 hónapban a Honda, Toyota, Ford, General Motors és a Nissan-Renault mindegyike új autóval jelenik meg a világ második legnépesebb országában.
Miután 2009-ben a nyugati országokban mindenütt az autóeladások drasztikus visszaesését hozta, a gyártók többsége az olyan gyorsan fejlődő országok felé vette az irányt, mint Kína, vagy India, ahol a lakosság rendelkezésre álló jövedelme gyors ütemben emelkedik. Kína idén már az USA-t is maga mögé parancsolta az autóeladások számát tekintve, míg India a kisautók terén vált világvezetővé - az indiai autógyártók szakszervezetének statisztikái szerint.
Öt eladott autóból négy ugyanis a kisautók kategóriájába tartozik Indiában: a legnagyobb piacrészesedéssel a Suzuki rendelkezik (46%), őt követi a Hyundai valamint a Tata Motors. Ez a rangsor azonban felborulhat jövőre, hiszen a Volkswagen már decemberben bejelentette, hogy Indiában kezdik gyártani a kisautó kategóriájába tartozó Polo márkát, de a Honda Motors is 2011-ben tervezi piacra dobni a jelenleg még 2CV névre hallgató kisautóját.
Az igen komoly gondokkal küszködő General Motors tavaly kezdte el Indiában gyártani a Chevrolet Spark-okat, de 2010 elején mára a Chevrolet Beat-ek gyártósorait is át szeretné helyezni. Eközben a Nissan és a Renault is saját kisautókkal jelennek meg a piacon, melyek motorkerékpár alkatrészeiknek köszönhetően rendkívül olcsók tudnak lenni.
Bár az indiai piac jelenleg még relatíve kicsinek számít, hiszen évente mindössze 1,8 millió autót adnak el, szemben mondjuk Kína évi 6 milliós eladásával, azonban India gazdasága évente 7 százalékkal növekszik. Eközben a kormány is igyekszik az országba csábítani a gyártókat, hiszen az importra kivetett vámon már eleve sokat spórolnak, ha helyben gyártanak, nem beszélve az élőmunka és egyéb költségek alacsony szintjével.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.