Az IKEA két új töltővel bővítette háztartási elektronikai termékeinek kínálatát, melyből egy már hazánkban is kapható.
A napelemről táplálkozó gyorstöltővel tankolható magyar villanyautó koncepciója már kész, de a gyakorlati megvalósításra még várni kell. A teljesen környezetbarát mobilitás elérése a cél, azaz "Total Zero Emission" - mondta a Népszabadságnak a TZ-ELMA Első Magyar Elektromosautó- és Járműgyártó Zrt. kommunikációs vezetője. Bednár András arról is beszámolt, hogy a cég megkezdte a benzinüzemű személykocsikból átépített elektromos autók gyártását. A próbamodell egy Suzuki Swift.
Az elmúlt években kidolgozták a környezetbarát, és kizárólag napenergiát alkalmazó töltőállomás-hálózat koncepcióját is. A "solar car port"-rendszerben feltölthető gépkocsik típustól és akkumulátortól függően 80-200 kilométer megtételére is képesek egyetlen feltöltéssel.
A cég hosszú távú tervei között szerepel a napenergiával való egyperces töltés megvalósítása, amelyet szabadalmaztatni kívánunk. A projekt fejlesztésére a befektető-társaság és a fejlesztők eddig mintegy 150 millió forintot fordítottak, amelyhez semmilyen támogatást nem kaptak.
A cég vezetője szerit az ELMA autó ára rendkívül versenyképes, hiszen 2 millió forintos ártól már elérhető. Ez a villamosítás költsége, tehát rendelkezni kell egy átalakítandó autóval. Lehet az használt vagy új, az ára a vevőtől függ. Egy Swift esetében 2,4 millió forintos alapárat és 2 millió forintos villamosítási költséget jelent, ami összesen 4,4 millió forint.
Az első TZ-ELMA autó egy használt Suzuki Swift, melynek háromfázisú aszinkron motorját 25 darab lítium-vas-foszfát cellából álló 82 voltos, 200 amperórás, 16,4 kilowattos energiatartalmú akkumulátor hajtja, ennek élettartama 1500 ciklus 80 %-os merítéseknél, 3000 ciklus 70 %-os merítésnél. A gyártó tájékoztatása szerint 6-8 órányi töltéssel 110 kilométeres útra képes, ez persze függ a használat módjától és a forgalmi viszonyoktól. Az egy kilométerre eső üzemanyagköltség 6 Ft, ami éjszakai tarifával akár 4 Ft alá csökkenthető.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


