A Chrysler mindent megpróbál, hogy túlélje a válságot, de úgy tűnik, hiába. Miközben a gyári futószalagokat egy hónapos kényszerpihenőre küldik az év végén, a kint lévő, de el nem adott járművek értékét a kereskedőkön próbálják meg behajtani.
Szinte minden autógyártó bejelentette már, hogy csökkenti az új autók gyártásának ütemét, lévén a kereslet arra sem elég, hogy a már elkészült járművek gazdára találjanak. A Chrysler azonban ennél is tovább ment: a nagy detroiti gyártó futószalagjai minden üzemben leállnak péntek délután, hogy aztán egy hónapig ne is induljanak újra.
Közben a cég pénzügyi szárnya is munkába lendült: január elsejétől komoly díjakat vet ki azokra az autókra, amelyek több, mint egy éve eladatlanul állnak a kereskedések udvarán. A 2008-as modellek esetében a Chrysler tulajdoni részének 10 százalékát kellene kifizetnie havonta a kereskedőknek, míg a 2009-es modellek esetében 50 százalékot. De addig is sávos rendszerben fizetnének a kereskedők az el nem adott új autók után: a hat hónapja porosodó járgányok 10 a háromnegyed évesek 15, az egy évnél is régebben árválkodók pedig 25 dollárba kerülnének a kereskedőknek havonta.
A karácsonyi meglepetéscsomag harmadik ajándéka az a levél volt, melyben néhány napja a Chrysler figyelmeztette a kereskedőit, hogy befagyasztja a gépjárművásárláshoz nyújtott kölcsöneit, mivel az erre szolgáló alapból napi 60 millió dollárt vesznek fel a partnerek, attól való félelmükben, hogy a Chysler csődbemegy. Július óta mintegy 1,5 milliárd dollár került ki a vészesen apadó számláról.
Figyelembe véve, hogy a Kongresszus leszavazta az autógyártónak szánt mentőcsomagot, a Chrysler számára talán nem is baj, hogy egymás után zárnak be a kiskereskedők. Az idei évben több tucat kereskedés húzta már le a rolót, de jövőre százas nagyságrendben tűnhetnek el a Chrysler feliratok az út széléről és nem csak az Egyesült Államokban, de a világ többi táján is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.