Az AAA AUTO Group N. V. (AAA AUTO, Csoport) magyarországi telephelyein 2008 első félévében a járműértékesítések 66 százalékában férfiak, míg 34 százalékában nők voltak a vásárlók. Mindemellett a női vásárlók száma évről évre emelkedik, hiszen 2007-ben a nők aránya még csak 31 százalék volt az AAA AUTO-nál. Az AAA AUTO statisztikái szerint a férfiak által kedvelt használtautók listáját az Opel Astra, míg a nőkét az új Suzuki Swift vezeti.
Az AAA AUTO magyarországi értékesítési adatai szerint a férfiak által leginkább vásárolt használtautók listája a következőképpen fest: Opel Astra, Suzuki Swift, Suzuki Ignis, Ford Focus és Suzuki Wagon R+. A női vásárlók top 5-ös listáján szinte ugyanezen típusok szerepelnek: a nők leginkább a Suzuki Swiftet, másodikként az Opel Astrat, harmadikként az Ignist, negyedikként a Peugeot 307-est és végül az Opel Corsat vásárolják a legszívesebben, ha használt járművet akarnak venni. Az autóvásárlási szokásoknak megfelelően természetesen az AAA AUTO-nál is több férfi vásárol, mint a nő: a vásárlók 66 százaléka férfi és csak 34 százaléka nő.
A top 5-ös lista azonos típusait mind a nők, mind pedig a férfiak szívesen vásárolják, ám az eladási adatok arra is rámutatnak, hogy vannak tipikus női használtautók, amelyekből nyilvánvalóan a nők vásárolnak többet. Tipikus nőies használtautók az Opel Corsa, a Daewoo Matiz, a Toyota Yaris és a Citroёn C3. "Nemrégiben olvastam arról egy cikket, hogy nincsenek tipikus női autók, de mi autókereskedők nem így tapasztaljuk "- mondta Markó Zoltán, az AAA AUTO magyarországi ügyvezetője. "Igenis vannak olyan autók, amelyek alakjukban és felszereltségükben inkább a nők igényeihez illeszkednek jobban. A nők nagyon praktikusan szemlélik az életet, gondoljunk például egy női táskára, mely akár egész életmentő felszerelést is rejthet. Éppen ezért a nők esetében az autóválasztásnál fő szempontként az esztétikum mellett megjelenik a praktikum, vagyis hogy egy autó legyen biztonságos, ne fogyasszon sokat, ugyanakkor egy család is remekül elférjen bele, és nem utolsósorban legyen könnyen parkírozható. A fent említett típusok minden szempontból megfelelnek ezeknek az elvárásoknak."
"A használtautóknál természetesen figyelembe kell venni azt is, hogy a választásnál a legfontosabb kritérium az ár, és ezt követik a nőknél és férfiaknál jellemző eltérő igények." - jegyezte meg Markó Zoltán. "A TOP 5-ös lista alakulása, a viszonylagos hasonlósága ellenére is, jól mutatja a női és férfivásárlók közti különbséget. Míg a férfiaknál szereplő Ford Focus teljesítménye és felszereltsége miatt az egyik legkedveltebb használtautó, addig a Wagon R+ jól pakolhatóságával a kisiparos férfiak igényeit elégíti ki. Ugyanakkor a női lista két eltérő tagja, a Peugeot 307 és az Opel Corsa, igazi nőies fazonú jármű."
Az értékesítési eredmények nyomán az is egyértelműen megállapítható, hogy a férfias és nőies igényeket egyaránt kiszolgáló használtautó a Peugeot 206-os, mely típust ugyanannyi női és férfi ügyfél választotta 2008 első felében az AAA AUTO-nál. "Habár nem ez a legkedveltebb használtautó típus, de egyértelműen mindkét nem teljesen magáénak tudhatja a Peugeot e gyártmányát. Ebben a típusban összeérnek a férfias és nőies elvárások: az unisex formatervezés egy jó teljesítményű és biztonságos szerkezetet takar."- tette hozzá a szakember.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.