Az Insurance Institute for Highway Safety áprilisban is elkészítette töréstesztjét, ami során most 7 közepes méretű szedánt teszteltek. A legtöbb autó jó értékelést kapott, ha az utasok védelme tekintetében. Egyedül a Mitsubishi Galant kapott nem túl jó eredményt a hátsó rész törésének tesztelésekor. A legjobb összesített eredményt a Dodge Avenger, és a Kia Optima kapta, bár a Dodge a hátsó törésteszten csak elfogadható minősítést kapott, a Kia esetén pedig az oldalsó védelem lehetne jobb is.
Összességében elmondható, hogy a szedánok oldalsó védelme jelentős fejlődésen ment keresztül, viszont szinte minden tesztelt autó lehetne jobb is a hátsó törésteszteket tekintve. Az oldalsó biztonsági javulás annak köszönhető, hogy szinte minden gyártó egyre több biztonsági eszközt alkalmaz, mint például a kaszni biztonságosabb kialakítása vagy az oldalsó légzsák.
Az összes tesztelt autó a közepes méretből került ki, viszont ár szerint a közepes és a felső árkategóriákba tartoznak. Az intézet vizsgálta a Chevrolet Malibut, a Dodge Avengert, az Infiniti G35-öt, a Kia Optimát, a Mitsubishi Galantot, a Nissan Altimát, és a Saturn Aurát.
Mindegyik modell a legjobb értékelést kapta a frontális törésteszten az utasok védelme szempontjából, emellett a Kia kivételével minden kocsi maximális pontszámot kapott az oldalvédelemre is. A hátsó teszt már nem volt ennyire egyhangú, itt már szélesebb körben kapták az értékelést az autók. Az ülés és a fejtámla minősítése az ütközéseknél egyedül az Optimánál kapott maximális pontot.
Az oldalirányú ütközések kivédése minden modellnél javult, miközben a 2004-es tesztelések során az derült ki, hogy az oldallégzsák csak egy választható extra a kocsikban, addig a mostani 2008-as teszten ez már nem így van, ma már elmondható, hogy egyre több autóban állandó tartozék. A gyárak már az alacsonyabb árkategóriájú autókba is beszerelik, hogy még hatékonyabb védelmet biztosítsanak az utasoknak. Az Avenger például drámai fejlődésen ment keresztül az utóbbi években ezen a területen. A teszteken a bordatörést határozták meg a legvalószínűbb sérülésnek, viszont ezen kívül más sérülések esélye igen alacsony.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A 2004-es tesztekhez képest az Optima is komoly fejlődést produkált, az új modell teljesítménye már lényegesen jobb, mint a korábbiaké. A legtöbb esély egy karambolnál a medencetörésre van, de itt is elmondható, hogy a többi sérülés veszélye kicsi. A Kia a fejlesztések során az oldalsó légzsákok kialakításán is változtatott, aminek köszönhetően jobban védve van az utasok feje mind a frontális, mind a hátsó ütközések esetén. A fejtámla is maximális értékelést kapott egyedülálló módon a 7 szedán közül.
Az intézet vezetője szerint az ilyen jellegű fejlesztések azért is fontosak, mert a hátsó és oldalsó ütközések gyakoriak, így a nyaksérülések a legtöbbször előforduló esetek az autóbalesetek során. Minden évben közel 2 millió tesznek ki és bár nem életveszélyesek, nagyon kellemetlenek és fájdalmasak tudnak lenni.

Iszonyat értékes kincset rejt a magyar föld: szörnyű, ahogy elpazaroljuk, pedig használni is lehetne
Magyarország geotermikus adottságai kiemelkedőek.

Itt verte el a legtöbb magyar a játékpénzt a SZÉP-kártyákról: ez történik, ha minden zseb átjárható?
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


