Bár az év második felében ismét növekedésnek bővülni kezdett az újautó-piac, az utolsó hónapokban tapasztalható növekedés összességében nem tudta ellensúlyozni az első fél év végén tapasztalható 12,2 százalékos csökkenést - derül ki a Magyar Gépjárműimpotőrök Egyesületének adataiból.
A tavalyi évben ennek megfelelően összesen 177 ezer újautó került értékesítésre hazánkban, amely az előző éves eladásokhoz képest 5,8 százalékos zsugorodást jelent. A zsugorodás a mini- és a kiskategóriában volt a legjellemzőbb, a kereskedők azonban az alsó-középkategóriában is csak enyhe bővülése tapasztalhattak.
A piacot jelenleg a prémiumkategóriában jelentkező kereslet hajtja, a legnagyobb megugrást a luxus terepjárók, SUV és felsőkategóriás autók produkálták. Ennek ellenére a darabszámokat tekintve továbbra is a Suzuki, az Opel és a Ford uralja a piacot, változás csak az utánuk következők sorrendjében történt - írja a Napi.

A prémiumszegmensben legnagyobb mértékben, 35 százalékkal, az Alfa Romeo növelte eladásait, de jól teljesített a Mini, és a Volvo is. A luxusmárkák között a Lexus vezeti a piacot, de 7 darab Maserati is gazdára talált a tavalyi évben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


