A légszennyezettség mérséklése, az egészségesebb környezet megteremtése nem csak Budapesten, de a legtöbb európai nagyvárosban jelentős feladatot állít a döntéshozók elé. A jelek szerint azonban a fővárosokban elterjedt dugódíj bevezetése azonban csak az első lépcsőfok volt a létrán, amely a nagyvárosok élhetőbbé válásához vezet.
London polgármestere nemrégiben bejelentette, hogy a városban február 4-e után a dugódíj emelkedésén felül plusz díjtétellel kell számolnia a városba behajtó buszoknak, teherautóknak, luxusautóknak és nagy teljesítményű sportkocsiknak. A cél ebben az esetben nem a zsúfoltság megszüntetése, hanem a kocsik által kibocsátott szén-dioxid mennyiség csökkentése. A fent említett típusok mellett a terepjáróknak is napi 25 fontot (8500 forintot) kell majd fizetnie azért, mert szennyezik a brit főváros levegőjét.
A decemberi szmogot látva egyáltalán nem meglepő, hogy London nincs egyedül, több olasz nagyváros is hasonló lépéseket tervez, melyek egyelőre Milán esetében kristályosodtak ki leginkább. A 89 ezer autóval rendelkező olasz nagyváros polgármestere ugyancsak a közelmúltban szólt a nyilvánossághoz a EcoPass-tervezet létrejöttével kapcsolatban.
Az EcoPass-tervezet célja, hogy csökkente a légszennyezettséget és egészségesebb életfeltételeket biztosítson a városias területeken. A légszennyezőket sújtó díj azonban várhatóan nem marad Milán "városfalain" belül, a Reuters információi szerint Róma és Torino is hasonló lépéseket fontolgat.
A személygépkocsival közlekedőket is érintő dugódíj bevezetése már hosszú idő óta vita tárgyát képezi Budapest esetében is. Az előzetes becslések szerint azonban a tényleges lépésekre csak a következő évtized elején, a körgyűrű bevezetése után kerül majd sor.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


