Az elmúlt években egyre több segítőkész cég tűnt elő a semmiből, akik mindenáron segíteni akarnak mind a vevő, mind az eladó félnek. Az ügynökök szerepe a magasabb értékű vásárlások esetén, mint például egy lakás vagy egy autó, egyre növekszik. De van, amire nagyon érdemes odafigyelni, ha nem akarjuk bottal ütni a kifizetett díj nyomát...
Egész Európában és hazánkban is egyre nagyobb szerephez jutnak az ingatlanközvetítők. Míg néhány évvel ezelőtt Magyarországon csupán az ingatlanértékesítések 15 százalékánál igényelték a közvetítő jelenlétét, addig manapság lépten-nyomon ingatlanközvetítő irodákba botlunk, ami egyáltalán nem véletlen, hiszen a lakásokhoz kötődő tulajdonosváltási tranzakciók egyre növekvő hányada - jelenleg mintegy 30-40 százaléka - ügynökön keresztül zajlik.
A díjak pedig szinte minden egyes közvetítőnél különbözőek. A nagy hálózatok mellett, melyek általában 3-4-5 százalékos díjakkal dolgoznak, találkozhatunk önállóan tevékenykedő ingatlanügynökökkel, akik már 1-2 százalékért cserébe is elvállalják ügyünket, de vannak olyan ügynökségek is a piacon, akik 6-8 százalékot kérnek el ugyanezért. Így érdemes megválogatni, hogy kivel is kötünk megbízási szerződést...
Külföldön viszont egyre leleményesebbek a cégek, így folyamatosan bővülő körtől sikerül "kicsalni" bizonyos összegeket. Ha el akarjuk adni az autónkat, nagyon vigyázni kell a kéretlen telefonokkal, mivel minden probléma nélkül felajánlkoznak a közvetítők, hogy nem túl nagy összegért segítenek megfelelő vevőt találni a féltett autónkra, így biztosan jó kezekbe kerül majd.
De amint kiadtuk a kért összeget tényleges segítséget remélve, sokszor bottal üthetjük a nyomát, ugyanis a jövendőbeli vevők csak nem akarnak érkezni. A Which? internetes oldal szerkesztői egy Peugeot 106-ost kínáltak eladásra, és igénybe vették több ilyen telefonon ajánlkozó cég szolgáltatásait is.
A kért díjak meglehetősen széles sávban mozogtak, 40 fonttól 90 fontig (14 400 - 32 400 forint) terjedő egységárat kértek az eladásban való részvételért. A várt vevőtömegek viszont nem jelentkeztek. Egy közvetítő produkált mindössze 3 lehetséges vásárlót az autóra, de azok sem bizonyultak komolynak, ugyanis az első érdeklődés után elfelejtettek jelentkezni. A többi 4 cég pedig egyetlen egy érdeklődőt sem tudott keríteni a jó áron eladásra kínált autóra.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A számonkérés során pedig szinte mindenhol az a válasz született, hogy garancia nincs az eladásra. A kifizetett összeg mindössze arra szolgál, hogy, szélesebb körben váljon ismertté az eladásra szánt autó, így több lehetséges érdeklődőt is biztosítva. De ez nem azt jelenti, hogy az autót el is fogják adni.
Utólag persze már nincs mit tenni, ezekben az esetekben, de minden esetre azt érdemes alaposan megnézni, hogy milyen szerződés aláírása után fizetünk ki egy ilyen segítőkész közvetítőnek akár közel 35 ezer forintot...
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Ezt nézik meg most a magyarok a hitelfelvételkor
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy olvasóink mi alapján választanak hitelt.


