Lassan változik a dízelről alkotott képünk, derül ki egy német kutató cég, a Dataforce tanulmányából, mely arra kereste a választ, hogy Európában miért kedveltebbek a dízel meghajtású autók mint a világ többi részén. Az üzemanyag-hatékonyságról és a nagy nyomatékról híres dízel modellek ugyanis még mindig, mint bűzlő, szürke felhőket pöfögő autók jelennek meg a többség szeme előtt.
A dízeltechnológia rendkívül sokat fejlődött az elmúlt 10 esztendőben, a gyártószalagról ma legördülő autók szennyező-anyag kibocsátása, az alacsonyabb fogyasztásnak köszönhetően, vetekszik a legújabb benzines modellek esetében mért adatokkal.
A tanulmányt készítő elemzők szerint minden bizonnyal az alacsony fogyasztásnak köszönhető, hogy a flottát, illetve autóparkot vásárlók között rendkívül népszerűek a dízel modellek. Németországban az ilyen célból vásárlók 72 százaléka dönt a gázolajjal működő gépjárművek mellett.
A lakosság körében azonban már korántsem mondható ennyire kedvezőnek ez az arány: még a kifejezetten környezettudatos németek közül is csak az autóvásárlók kétharmada dönt a dízel mellett, míg az ellenpontot jelentő Hollandiában a flottát vásárlók között hatszor akkor a környezetkímélőbb technológiát választók aránya.
Tagadhatatlan, hogy a dízeles autók mind a flottát vásárlók, mind a lakosság körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az öreg kontinensen, hangsúlyozta a Dataforce egyik elemzője. Ezt bizonyítja az is, hogy az újonnan értékesített autók fele dízel meghajtású. A dízel további térnyeréséhez azonban alapvetően kell megváltoznia a technológiával kapcsolatban kialakult előítéleteknek, melyek az európai autósokat jellemzik.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


